اجتماعی

تولید کنندگان داخلی و اهمیت فاکتور ارزش پیشنهادی

یکی از مهم ترین پیام های بازاریابی در هر تجارتی، ارزش پیشنهادی کسب و کار است. ارزش پیشنهادی بدان معناست که چرا باید مشتری شما را انتخاب کند و پیش رقیبان دیگر نرود. در واقع مزایا و خدمات محصول مورد ارائه ی شما باید آنقدر روشن و شفاف باشد که شما گزینه ی انتخابی مشتریان باشید. امروزه در تمام دنیا، استارت آپ های فراوانی در این زمینه در حال برگزاری است. حال با توجه به اجرایی شدن این قانون در روزها و ماه های آتی آیا شرکت ها و تولید کنندگان داخلی به ارزش پیشنهادی ارائه کننده به مشتریان خود توجه دارند که بتوانند فاکتورها و یا بسته های پیشنهادی برای حفظ کیفیت و رقابت پذیری خود در برابر رقبای خارجی داشته باشند. ارزش پیشنهادی در مدل های کسب‌وکار مجموعه یا بسته ای از منافع است که تولیدکنندگان  به مشتریان پیشنهاد می دهند و در واقع هر ارزش پیشنهادی مشکلی است که از مشتری حل می شود و یا نیازی است که برطرف می گردد و در نهایت باعث می گردد که مشتری از یک کمپانی به کمپانی دیگر متمایل گردد. اما ارزش پیشنهادی چه وجه تمایزی بین ما و سایر رقبا ایجاد می کند: کارشناسان بر این عقیده اند که مجموعه ای از ارزش ها می تواند
راهنمای مناسب برای فروش موثرتر برندها و محصولات باشد و در صورتیکه تطابق بین نیازهای مشتری و راهکار یا محصولی که در حال ارائه است، صورت پذیرد، کسب و کار براحتی می تواند وارد چرخه ی رشد و مقیاس پذیری شود. از همین روست که ارزش پیشنهادی به عنوان یک فاکتور کلیدی برای میل به این هدف و انتخاب تولید کننده ی ایرانی توسط مصرف کننده ها در برابر سیل عظیمی از تبلیغات و شرکت های خارجی بسیار مهم خواهد بود.
برای یک کسب و کار کاملا حیاتی است که نسبت به این برتری نسبت به سایر رقبا آشنایی داشته باشد. به همین دلیل، داشتن یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد، پیش نیاز هر فعالیت کارآفرینی و بازاریابی است. محصولات ایرانی همواره باید فاکتور تازگی را در خود بگنجانند. این ارزش پیشنهادی، مجموعه ای کاملا جدید از نیازهایی را برآورده می کند که قبلا به عدم وجود پیشنهاد مشابه، درک نشده بودند، که این مطلب در فناوری های نوین بسیار ملموس تر است. وجود خدمات پس از فروش قوی و اطمینان بخشی به مشتری نیز ارزش پیشنهادی قابل تاملی است که در اضافه نمودن انبوه سیل مشتریان آن هم از نوع وفادارش بسیار مهم و ویژه است. وقتی شما براحتی به مشتریان خود می اندیشید، مشتریان نیز در کمال آسودگی خاطر به شما و خدماتتان روی آورده و وفادار خواهند ماند. این دقیقا همان مطلبی است که بسیاری از تولید کنندگان خارجی و همتایانشان به شدت مراعات می کنند…حال که قرار است، پای رقیبان خارجی از تولیدات داخلی مشابه کوتاه شود، قیمت گذاری تولیدات داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در گام بعدی از ارزش پیشنهادی متداول قیمت‌گذاری غافل نشوید. پیشنهادهای مشابه با قیمت کمتر، یکی از متداول‌ترین راه ها برای برآوردن نیازهای مشتریان حساس به قیمت است. حتی در شروع کسب‌و کارتان می توانید بسته هایی در قالب تخفیفات و پیشنهادات رایگان قرار دهید، زیرا اینگونه پیشنهادات به سرعت در ذهن افراد نفوذ پیدا کرده و در کنار رقیبانتان مطرح شده و رشد می نمایید.
همچنین متاسفانه یکی دیگر از مواردی که در تولیدات داخل مغفول مانده، برند سازی است. چرا که برند سازی نیز خود نوعی ارزش گذاری محسوب می شود. زیرا بسیاری از مشتریان خود را ملزم به استفاده و در معرض قرار دادن خرید از برندها می دانند، چرا که درست یا غلط بر این عقیده اند، که کیفیت و مقام و منزلت خرید از برندها در جایگاه بالاتری قرار دارد.
به خاطر وجود این ارزش هاست که مردم می توانند، به تولیدات داخل تمایل پیدا می کنند تا با پرداخت پول یا به هر شکل دیگری در صدد کاهش استفاده از برندهای خارجی برآیند. هر یک از موارد ذکر شده ی بالا و صدها مورد دیگر که می تواند از نبوغ و اندیشه ی کارآفرینان صورت پذیرد در ارزش آفرینی کالاهای تولید داخل، برندهای ایرانی و خدماتشان موثر است. از این‌رو بهتر است با افزایش بسترهای ارزش گذاری در تولیدات داخل و رشد و توسعه ی هر یک از فاکتورهای مذکور ابتدا مقدمات جذب مشتریان به برندهای مطرح داخلی اتفاق بیفتد تا بتوانیم از نظر عملکرد هم نسبت به سایر رقبای خارجی در صدر بالاتری قرار بگیریم. آنگاه با وجود انواع کالاها و برندهای مطرح خارجی در ویترین مغازه ها، خانواده ی ایرانی خود تصمیم‌گیرنده استفاده از تولیدات وطنی برای ارتقای تولیدکنندگان و کارگران این مرزو بوم خواهد بود.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=11826
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن