گزارش

توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد: افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور

آغاز بهره برداری از چهار طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل نوسازی ناوگان، راه روستایی (ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از. روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در این مراسم که در محل پروژه پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در استان لرستان و به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش و همت راهداران، رانندگان و تمامی دست اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امروز پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در چهار حوزه نوسازی ناوگان، راه روستایی(ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار ۱۴۲۰۰میلیارد تومان تقدیم مردم می‌شود که ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه راهداری است درمجموع طی سال گذشته و امسال ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار و به صورت امانی با امکانات سازمان انجام شده است.
وی افزود: در حوزه بازسازی سیل و ساخت، تعمیر و بازسازی پلهای شب دیده از سیل ۱۷۰ دستگاه و ۱۰۰ کیلومتر بازسازی راه های آسیب دیده به بهره برداری رسید.
امانی در این ویدئوکنفرانس خاطرنشان کرد: در حوزه سیل افتخار داریم در کنار پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در مرز دو استان لرستان و کرمانشاه این پروژه را به نام مبارک سردار دل‌ها مورد بهره‌برداری قرار دهیم و امروز بازسازی ۴۰۰ کیلومتر از راه های آسیب دیده از سیل در دست اجرا است و ۵۰ دستگاه پل نیز باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند.
وی گفت: در حوزه بهسازی راه‌ها، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری به تعداد ۲۰۰ دستگاه، روکش آسفالت محورهای شریانی به طول ۷۵۰ کیلومتر، روکش حفاظتی راه های شریانی ۳۵۰ کیلومتر، اصلاح نقاط پرحادثه ۳۰ نقطه، نصب حفاظ نیوجرسی ۲۰۰ کیلومتر و نصب روشنایی در ۵۰ نقطه تکمیل شده است.
امانی خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان کامیون استان، در سال ۹۸ اقدام بزرگی در راستای نوسازی ۵۰۰۰ ناوگان از محل ماده ۱۲ حمایت از تولید بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی اجرایی شد که ۳۶۴۳ دستگاه با سرمایه گذاری ۹۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تاکنون آماده شماره گذاری است و امیدواریم با دستور ریاست جمهوری در واگذاری تسریع انجام پذیرد.
وی با اشاره به ظرفیت جابجایی کالا در ناوگان بار جاده‌ای کشور گفت: در مجموع سالانه ۶۰۰ میلیون تردد در راه‌های اصلی و شریانی کشور انجام می‌شود که با وجود کرونا و تحریم‌ها و شرایط خاص کشور سال گذشته جابجایی کالا از مرز ۵۲۲۰ میلیون تن گذشت و در ۴ ماهه امسال نیز ۱۵۴ میلیون تن کالا در کشور جابجا شده که ۷.۳درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
در پایان این مراسم پروژه ها به دستور رئیس جمهور، توسط امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و خادمی استاندار لرستان افتتاح شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73682
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن