اقتصادی

توزیع فراوان روغن جامد در بازار تا ۱ هفته آینده

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا یک هفته آینده روغن جامد در بسته بندی ۵ کیلویی به وفور در سطح خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود از مصرف کننده‌ ها خواست نسبت به فراوانی محصول اطمینان داشته باشند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم، عباس قبادی با بیان اینکه روغن خام به عنوان ماده اولیه تولید روغن جامد به وفور در کشور وجود دارد، عنوان کرد: هم اکنون 400 هزار تن روغن خام موجودی در بازرگانی دولتی داریم ضمن اینکه 300 هزار تن روغن خام در مسیر داریم و این در حالی است که بخش خصوصی هم موجودی مطلوبی از روغن خام دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف روغن خام کشور ماهانه 100 هزار تن است، اظهار داشت: برای تعادل بخشی به بازار هم برای واردات روغن خام اقدام کردیم و هم روند تولید روغن جامد در کشور سرعت گرفته و برنامه داریم تا به روند توزیع این محصول نیز سرعت بیشتری ببخشیم.

قبادی عنوان کرد: در موضوع روغن مشکل به وجود آمده بیشتر از حمل و نقل ناشی می‌ شود یعنی تانکر‌های خاصی امکان جابه‌جایی روغن را از مخازن جنوب به کارخانه‌های کشور دارند که با هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای ‌بخشی به توزیع روغن از طریق تانکر‌های خاص اقدام کردیم که امیدواریم به زودی یعنی تا هفته آینده در نتیجه این اقدام، روند توزیع و فراوانی روغن جامد نیز مناسب شود و مصرف کننده‌ها به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا یک هفته آینده روغن جامد در بسته بندی 5 کیلویی نیز به وفور در سطح خرده فروشی‌ها توزیع می‌ شود از مصرف‌کننده‌ ها خواست نسبت به فراوانی محصول اطمینان داشته باشند و فقط به اندازه مورد نیاز برای تهیه این محصول اقدام کنند.

دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین عنوان کرد: یک هفته تا 10 روز آینده شرایط قیمتی مرغ نیز با رسیدن تولیدات جدید به بازار مناسب و مساعد می‌ شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55053
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن