صنعت-معدن-تجارت

تقی زاده:تصمیمات وزارت صمت راه گشای توسعه معادن ایران است

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوگفت: تصمیمات وزارت صمت راه گشای توسعه معادن ایران است

ناصر تقی زاده در هفتمین کنفرانس استیل پرایس با بیان این مطلب گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه ریاست محترم جمهور نسبت به استفاده از ظرفیت‌های معدنی کشور که بهترین منبع درآمد زایی و کاهش اتکا به نفت می باشد اما برخی موانع ناشی از بروکراسی های اداری روند توسعه این بخش از اقتصاد کشور را کند کرده است . وی با اشاره به منابع غنی معدنی کشور و معطل مانده بهره برداری از آنها ضمن تشکر از وزیر صمت گفت: تصمیم وزیر محترم صمت در ابطال مجوزهای معادنی که فعالیت بهره بردای از انها نمیشود و واگذاری انها به شرکت‌های توانمند می تواند راهگشای توسعه این بخش از اقتصاد کشور باشد و انقلابی در معادن ایجاد کند.

مدیر عامل چادرملو  با اشراه به اینکخ توسعه پایدار در گروی سرمایه گذاری شرکت‌های توانمند است،گفت: تصمیم وزارت صمت در استفاده از منابع مالی شرکت‌های بزرگ در توسعه زیر ساخت‌های کشور گامی مثبت برای آبادانی مناطق کم برخوردار است.
وی با اشاره به موفقیت کم نظیر طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران افزود: این اقدام بزرگ شرکت‌های معدنی و صنعتی حرکتی بی سابقه در توسعه پایدار بوده است و اکنون الگویی برای سایر صنایع گردیده تا با هدایت و حمایت وزیر محترم صمت، بخشی از منابع مالی خود را در این راه هزینه کنند که بی تردید می تواند ضامن رشد اقتصادی میهن اسلامی باشد.
مدیر عامل چادرملو افزود: توسعه این خط انتقال اب به سایر مناطق کشور از طریق خطوط ۲ و۳ ان گامی دیگر درجهت رونق و آبادانی کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری خواهد بود و اینده روشنی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است، در هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس از مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و عضو هیات مدیره بعنوان مدیر توسعه گرا در حوزه معدن و صنایع فولادی تجلیل شد و جایزه مرد سال فولاد به ایشان اهدا گردید .
مهندس ناصر تقی‌زاده متولد۱۳۳۶و دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه شهید باهنر کرمان است. وی که ۴۲ سال از عمرش را وقف خدمت به کشور کرده است در سازمان‌ها و نهادهای مختلفی مانند بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی ، جهاد سازندگی و جهاددانشگاهی،کار کرده است. مدیریت امور اقتصادی استانداری کرمان،مدیریت صنایع سنگین استان کرمان، فرمانداری بم، مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه،مدیرعاملی گل‌گهر، مجری پروژه آلومینا خلیج‌فارس و مدیر فولاد شاهین بناب آذربایجاناز جمله مهم‌ترین پست‌ّهایی است که در کارنامه خود ثبت کرده است. وی هم‌اکنون مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است و از پیشگامان پروژه ملی انتقال آب خلیج‌فارس به مناطق مرکزی ایران است .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62134
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن