استان ها

تقویم آبیاری کشاورزی ؛ پنجمین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان

معاون حفاظت بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از پنجمین مرحله آبگذاری کانال چپ سنگر(مناطق مرکزی گیلان) به مدت 8 روز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر گفت: پنجمین مرحله آبگذاری کانال چپ سنگر (اراضی مناطق مرکزی شامل شهرستانهای رشت و خمام) از صبح روز هشتم تیر ماه به مدت 8 روز انجام و سپس 5 روز قطع می شود.
وی افزود: آب کانال راست سنگر (اراضی شالیزارهای مناطق شرقی گیلان) نیز پس از اتمام پنجمین مرحله آبگذاری در این مناطق ، از صبح روز هشتم تیر ماه به مدت 5 روز قطع و پس از آن به مدت 8 روز آبگذاری انجام خواهد شد .
خانی پور ضمن تأکید بر لزوم رعایت فعالیت های کشاورزی بر اساس تقویم آبیاری اظهار داشت : کشاورزان زحمتکش گیلانی جهت تسهیل در امر آبرسانی به شالیزارهایشان اقدام به لایروبی انهار بین مزارع نمایند .
معاون حفاظت بهره برداری آب منطقه ای گیلان برای مواجه نشدن کشاورزان پایین دست با کمبود آب تصریح کرد: در صورتی که کشاورزانی با مشکل کم آبی روبرو باشند ، می توانند چاههای شان را برای آبیاری اراضی شالیزاری وارد مدار بهره برداری کنند؛ ضمن آنکه کشاورزان بالا دست با رعایت حقوق یکدیگر باید نوبت بندی ها را رعایت کنند.
وی در پایان اعلام داشت : با توجه به فصل گرما، شهروندان گرامی به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی به منظور شنا جدا خودداری نمایند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=72493
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن