اقتصادی

تغییر قیمت واحد‌های مسکن مهر پردیس از ابتدای خرداد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس از افزایش ۲۰ میلیون تومانی واحد‌های مسکن مهر برای خریداران جدید و سرمایه گذاران  همزمان با فرارسیدن خرداد ماه خبر داد، گفت: این افزایش قیمت مشمول گروه‌های هدف و نفرات اولی که ثبت نام کرده‌اند نمی‌شود.

او افزود: افزایش قیمت تعبیه شده بخشی از سوبسید ۱۰۰ میلیون تومانی است که به پروژه‌های مسکن مهر تخصیص داده شده و برای حمایت از نفرات اول واقعی و تکمیل سریع واحد‌ها است.

هدایت با اشاره به اینکه ما تا اواخر تیرماه در صورت تکمیل امکانات دستگاه های خدمات رسان ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس را تکمیل خواهیم کرد افزود: برای جلوگیری از بورس بازی و برهم زدن برنامه محتکران و دلالان مصوبه افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس برای سرمایه گذاران را در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: دولت برای تکمیل هرچه سریعتر واحد‌های مسکن مهر برای گروه‌های هدف حدود ۱۰۰ میلیون تومان سوبسید در نظر گرفته است، بنابراین متقاضیانی که از ابتدای خرداد ماه اقدام به خرید واحد‌های مسکن مهر کنند، مشمول افزایش قیمت ۲۰ میلیون تومانی می‌شوند.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس به آخرین وضعیت متروی پردیس هم اشاره کرد، افزود: متروی پردیس ۲۴ کیلومتر است که کلنگ زنی آن با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا از ابتدای خرداد ماه انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۸.۵ کیلومتر تونل در متروی پردیس قرار دارد و ۴ کیلومتر هم به صورت روباز است و حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که پس از تصویب پرداخت آن آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۳۷ کیلومتر از مسیر رفت و برگشت این مترو را در تونل یک کیلومتر روی پل و ۸ کیلومتر در مسیر روباز عنوان کرد.

هدایت به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن هم اشاره کرد و افزود: امروز اولین واریزی واحد‌های مسکن ملی در پردیس انجام شد و متقاضیان برای دریافت واحد‌های مسکن ملی در پردیس باید در ابتدا آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را واریز کنند.

او توضیح داد: برای ساخت ۱۹ هزار واحد مسکن ملی در پردیس تعهد دادیم که زمین برای ساخت ۸۵۰۰ واحد به تعاونی‌ها ارائه شده که تعهد ساخت با همان تعاونی‌ها خواهد بود و شرکت عمران هم ساخت ۳۵۰۰ مسکن ملی را آغاز خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر از طریق سامانه برای مسکن ملی در ثبت نام کرده‌اند، افزود: تاکنون ۱۶۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند و در بین فاز‌های ۵ و ۹ پردیس مکان یابی آن‌ها انجام شده است.

او تاکید کرد: تعدادی از واحد‌ها در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارند و بخشی از آن‌ها هم در مرحله کلنگ زنی و متقاضیان می‌توانند با تکمیل آورده خود واحد‌ها را انتخاب کنند.

فرمول محاسبه واحدهای مسکونی طرح اقدامی ملی مشخص شد

مدیر عامل شرکت عمران پردیس در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی بر افزایش قیمت واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در بخش ساخت، قراردادهایمان را با سازندگان نهایی می‌کنیم. اگر مصالح ساختمانی دچار افزایش قیمت شدند به دنبال آن قیمت تمام شده مسکن هم افزایش می‌یابد، اما هدف ما این است که بازه زمانی ساخت را کاهش دهیم تا به دوره‌های افزایش قیمت بر نخوریم.

او یادآور شد: تاکنون چندین بار مسکن مهر به دلیل نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت مصالح ساختمانی دچار افزایش قیمت شده بود و این موضوع می‌تواند برای مسکن ملی هم تکرار شود.

مدیر عامل شرکت شهر جدید پردیس در خصوص اجرای طرح ملی مسکن در این شهر هم گفت: افتتاح حساب افراد واجد شرایط در بانک عامل انجام شده و متقاضیانی که شرایط آن‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی تأیید شده است منتظر دریافت پیامک برای واریز آورده خود باشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: در راستای عدم اتلاف یارانه پرداختی دولت به مسکن مهر به دنبال این هستیم که وام واحد‌هایی که چندین بار خرید و فروش شده‌اند، اما منتج به اسکان نشده‌اند را از بهره کم به ۱۸ درصد برسانیم چرا که این واحد‌ها به دست مصرف‌کننده نهایی نخواهند رسید و در قبضه محتکران ماندند.

هدایت با تاکید بر اینکه به طور قطع محتکران از این اقدامات ما متضرر و ناراحت خواهند شد، گفت: اخیرا تحرکاتی برای افزایش قیمت مسکن مهر پردیس انجام شد که توانستیم با مسببان آن برخورد کنیم و مدیریت بازار پردیس را از دست ندهیم.

او درباره تخصیص وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل دستگاه‌های خدمات رسان و تکمیل واحد‌ها، گفت: هفته آینده قرارداد این وام با شعبه نارمک بانک مسکن بسته می‌شود و خرداد ماه اولین قسط آن را دریافت می‌کنیم.

هدایت بیان کرد: در کنار تحویل واحد‌ها حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های سرمایه گذاری همزمان با تکمیل واحد‌ها تخصیص یافته است.

وی آورده متقاضیان را ۴۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: شماره حساب و رقم پرداختی به متقاضیان پیامک می‌شود.

۶۰ درصد انشعابات مسکن مهر متصل شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره مسکن مهر این شهر تاکید کرد: ۶۰ درصد انشعابات مسکن مهر انجام شده و از آنجایی که دستگاه‌های خدمات رسان صرفاً انشعاب نهایی را به واحد‌ها تحویل می‌دهند، بنابراین احداث زیرساخت خط لوله‌های آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت‌های خدماتی این شهر جدید را شرکت عمران به عهده خواهد داشت که هزینه بالایی به ما تحمیل کرده است.

هدایت یادآور شد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی توانستیم مصوبه قانونی تخصیص وام هزار میلیارد تومانی مسکن مهر را از  بانک مسکن اخذ کنیم و امیدواریم بانک مسکن هر چه زودتر این تسهیلات را در اختیار شرکت عمران پردیس قرار دهد تا بتوانیم در موعد مقرر واحد‌های مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس به واحد‌های خالی از مسکن مهر در پردیس هم اشاره کرد و گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر در پردیس دارای متقاضی هستند، وشهر پردیس بر خلاف سایر شهر‌های جدید هیچ‌کدام از واحد‌های آن بدون متقاضی نیست و با توجه به شرایط ویژه‌ای که این شهر دارد تمامی واحد‌های آن توسط متقاضیان خریداری و یا ثبت نام شده است.

او با بیان اینکه متاسفانه در برخی از واحد‌های مسکن مهر در سایر شهر‌ها با وجود آن که واحد آماده تحویل است، افزود: متقاضی خود اقدام به تحویل گرفتن واحد خود نمی‌کند که این موضوع برای شهر‌های جدید و واحد‌های آن مشکل ساز شده است.

هدایت اظهار کرد: طی چند ماه اخیر واحد‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس با این مشکل مواجه شده و با توجه به آنکه واحد‌های مسکونی آماده تحویل است، اما متقاضی برای دریافت واحد خود اقدام نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: برخی از واحد‌های مسکن مهر هم توسط متقاضیان تحویل گرفته شده، اما متقاضیانی هم هستند که تمایلی به سکونت و یا اجاره دادن واحد خود ندارد که این موضوع باعث شده تعداد زیادی از واحد‌های مسکن مهر در پردیس خالی به نظر برسد.

هدایت افزود: تعدادی از واحد‌های مسکن مهر هم آماده شده، اما متقاضی اقدام به دریافت دفترچه قسط نمی‌کند که این خود باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بلوک‌های مسکن مهر شده است.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه باید ساز و کار حقوقی برای این موضوع تعریف کنیم، ادامه داد: باید خود متقاضیان برای دریافت واحد مسکونی خود مراجعه کنند که در این شرایط هم اکنون متقاضیان تمایلی به سکونت و یا تحویل واحد‌های مسکن مهر ندارند.

هدایت ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به نزدیک شدن فصل جا به جایی‌ها و نقل و انتقالات مستاجران سکونت در این واحد‌ها افزایش یابد چرا که با افزایش یافتن نرخ‌های اجاره بسیاری از متقاضیان ترجیح می‌دهند در این واحد‌ها سکونت داشته باشند.

هدایت تصریح کرد: برای سکونت و جلوگیری از خالی ماندن واحد‌های مسکن مهر باید مصوبه شورای مسکن دریافت شود تا متقاضیان را مجبور به دریافت دفترچه قسط کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس توضیح داد: تعداد واحد‌های خالی از سکنه در پردیس در بلوک‌ها و فاز‌های مختلف پخش شده و حدود ۲ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در پردیس وجود دارد.

هدایت اظهار کرد: هیچ واحد مسکن مهر در پردیس منتظر انشعابات آب و برق نیست چرا که در پردیس تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی توسط شرکت عمران پردیس تکمیل می‌شود و تنها نصب انشعابات و کنتور‌ها توسط وزارتخانه‌های مختلف انجام می‌شود.

هدایت تاکید کرد: امیدواریم هرچه سریعتر متقاضیان برای سکونت و یا تحویل دفترچه قصد خود جهت خالی نماندن واحد‌های مسکن مهر اقدام کنند تا این مشکل در این زمینه و در این شهر از بین برود.

هدایت با بیان اینکه تا پایان تیرماه ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس افتتاح می شود، افزود: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهریور ماه به بهره‌برداری می رسد و مجموع افتتاح های ما در پردیس به ۶۰ هزار واحد می رسد.

او ادامه داد: مابقی افتتاح ها تا پایان امسال به اتمام می رسد و ما امیدواریم پرونده مسکن مهر در پردیس بسته شود.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس توضیح داد: با توجه به تدابیری که در نظر گرفتیم هیچ افزایش قیمتی در واحدهای مسکن مهر نداشتیم و با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده برنامه‌ای هم برای افزایش قیمت مسکن مهر نداریم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=25681
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن