مناطق آزاد-گردشگری

تعویق کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به دلیل کرونا

نوزدهیمن کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که قرار بود بهمن‌ماه سال ۹۹ برابر با فوریه ۲۰۲۱ در صربستان برگزار شود تا یک سال دیگر به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا، کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور خبر داد: بنا به تصمیم مشترک هیات‌مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و انجمن راهنمایان گردشگری صربستان به عنوان میزبان، نوزدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ برگزار نخواهد شد. زمان جایگزین برای این گردهمایی فوریه سال ۲۰۲۲ تعیین شده است.

این تصمیم به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و به تبع آن بی‌اطمینانی از محدودیت‌های رفت و آمد در سطح بین‌المللی که قوانین سفر را غیرقابل پیش‌بینی کرده، گرفته شده است.

در سال ۲۰۱۷ ایران میزبان هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری و حدود ۳۰۰ راهنما از سایر کشورها بود که دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی نیز به این مناسبت سفری به تهران داشت. شرکت‌کنندگان این رویداد بین‌المللی اغلب معتقدند: گردهمایی‌های دوره‌ای کنوانسیون راهنمایان گردشگری در هر یک از کشورها، بیشتر از آن‌که به دنبال جذب گردشگر باشد، به ارتقاب دانشِ راهنماهای محلی که می‌خواهند شهر و یا کشور خود را به بهترین شیوه معرفی کنند، کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43379
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن