اقتصادی

تصمیم ستاد تنظیم بازار درباره قیمت شکر

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگانگفت: مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار حداکثر نرخ فروش هر کیلوگرم شکر فله درب کارخانه برای تمام مصارف ۶۶۵۰ تومان و قیمت مصرف کننده شکر بسته بندی یک کیلوگرمی ۸۷۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا رستمی، مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بعوان کرد که بر اساس مصوبه صد و دوازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت برای همه مصارف یعنی خانوار و صنف و صنعت درب کارخانه یکسان می باشد. وی در ادامه اظهار داشت: بنابراین قیمت شکر مصرف خانوار با تغییری روبرو نبوده است.

این مقام مسئول  همچنین درباره پرداخت یارانه ۵۰۰ تومانی به ازای هر کیلو شکر از سوی دولت به کارخانجات که در مصوبه قبلی ذکر شده بود، عنوان کرد: مطالبات کارخانجات شکر از دولت بابت یارانه مصرف کننده سنوات قبل نیز از محل مابه التفاوت واردات، تامین و جبران خواهد شد.

رستمی در پایان همچنین تاکید کرد که مصوبه جدید جایگزین تمام مصوبات قبلی در خصوص قیمت شکر و مابه التفاوت می باشد.

گفتنی است که براساس مصوبه قبلی ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری شکر تولید داخل به انجمن ذیربط و بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت محول شده بود که به نظر می‌رسد با مصوبه جدید و قیمت گذاری مجدد شکر از سوی ستاد تنظیم بازار، این تصمیم لغو شده است.

همچنین در مصوبه قبلی مقرر شده بود که بابت هرکیلوگرم شکر صنف و صنعت مبلغ ۵۰۰۰ ریال مطالبات کارخانه‌ ها از دولت بر اساس کنترل و محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تسویه می‌شود که طبق اعلام سازمان حمایت این بند از محل واردات جبران خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54584
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن