گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان: یک‌هزار و ۴۴۷ واحد مسکن محرومان در گیلان تحویل متقاضیان شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به سهمیه سه هزار واحدی استان برای ساخت مسکن محرومان گفت: تاکنون یکهزار و ۴۴۷ واحد ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

حامد دائمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سه هزار واحد در نظر گرفته شده برای مسکن محرومان در استان، تاکنون برای احداث ۲ هزار و ۹۲۹ واحد نیز قرارداد بانکی بسته شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان وام مسکن محرومان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند, گفت: تاکنون یک هزار و۴۴۷ واحد از این واحدهای مسکونی که احداث آنها از اواخر سال ۹۹ به بنیادمسکن محول شد ، ساخته و تحویل متقاضیان شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اظهار داشت: همچنین تفاهم‌نامه ای نیز با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۴۲ واحد برای افرادی که تحت پوشش هیچ سازمانی نیستند، بسته شد که برای آن ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.
دائمی ادامه داد: ۵۰ میلیون تومان نیز به صورت نقدی و به صورت بلاعوض و هشت تن سیمان و ۲ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم میلگرد به واجدان شرایط این طرح داده می‌شود که یعنی تقریباً حدود ۸۴ میلیون تومان برای ساخت این واحدها کمک بلاعوض خواهد شد.
وی با بیان اینکه اقدام مذکور برای نخستین بار در کشور انجام می شود، به تفاهم نامه دیگری برای خانواده هایی با ۲ نفر معلول اشاره کرد و گفت: سهمیه گیلان برای این خانوارها ۱۱۲ واحد مسکونی است که تاکنون ۹۶ واحد ساخته شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به تفاهم نامه بنیاد مسکن گیلان با خاتم الانبیا جهت احداث واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: ۳۵ واحد سهمیه برای این اقدام در استان درنظر گرفته شده است.
دائمی همچنین با اشاره به احداث طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن بیان کرد: قائم مقامی این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن محول شده است که در همین راستا ۵۰ شهر گیلان به غیر از شهرهای رشت،لاهیجان و انزلی زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.
وی اظهار داشت : تاکنون ۴۸ هکتار زمین در ۱۷ شهر استان تامین شده و ۴۳۱ واحد مسکونی جانمایی شده اند.
دائمی با بیان اینکه در شهرهای زیر یکصدهزار نفر استان در مجموع ۳۴ هزار و ۶۹۵ نفر ثبت نام کرده اند گفت: سه هزار و ۹۰۷ نفر تایید نهایی شدند

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83352
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن