یادداشت

تحول با کدام مدیر ؟!؟!؟!؟!؟

مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در همایش مورخ 25 ابان این وزارتخانه اطهار داشته است :
دوران تحول در وزارتخانه آغاز شده است؛ هم تحول در اندیشه و نگاه و هم در روش‌های اقدام.
ما مدیر خلاق و شجاع می‌خواهیم و دوران روش‌های محافظه‌کارانه، استاتیک و بی‌خاصیت تمام شده است.
آشنا نبودن برخی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه‌ای و رفع مسؤولیت، بلای جان مدیریت کشور شده است.
ملاقات مدیران با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باید در اولویت برنامه‌ها باشد.
بوروکراسی، کشنده و آفت جان نظام
مدیریتی است.
در خصوص اظهارات اقای مهندس ضرغامی ، توجه به نکات زیر را ضروری می دانم :
۱- شعارها و برنامه های رئیس جمهور محترم ، مبارزه علیه فساد اداری و اقتصادی است و اولین عنصر اصلی در مبارزه با فساد شایسته سالاری است و اگر شایسته سالاری در نظامات مدیریتی رعایت نشود، مبارزه با مفاسد اداری و مالی ، محقق نمی شود.
۲- با فشار دوستان اداری و حزبی دکتر نوبخت معاون رییس جمهور سابق ، فردی که هیچ سابقه موثر مدیریتی نداشت و با احتساب دوره سربازی اش ۵ سال سابقه اجرایی غیرموثر داشت به عنوان مدیرکل سازمان مهم میراث فرهنگی، گردش گری و صنایع دستی گیلان منصوب شد. مطرح است در استخدام وی تخلفی صورت گرفته و بررسی چگونگی استخدام وی بسیار مهم است .
۳- سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک سازمان فرهنگی ، فرابخشی و بسیار حساس است و هر مدیر نمی تواند در راس این دستگاه اجرایی مهم قرار گیرد اما در زمان مدیریت کنونی میراث فرهنگی گیلان، اداره کل هم دچار فروپاشی ساختاری شده و معاونان از مدیرکل تبعیت نمی کنند و هم سرمایه گذاران فراری داده شدند و هم این که اعتبار این دستگاه مهم بشدت نزول کرده است.
۴- بدون شک یکی از بزرگ ترین مشکلات استان گیلان، وجود مدیران ناکارآمد در راس دستگاه ها بوده که بر اساس رابطه و رانت و منافع سیاسی و حزبی و قومی منصوب شده اند. بدیهی است افرادی که فاقد صلاحیت های لازم فکری و مدیریتی هستند را نباید وارد سیستم اجرایی استان کرد و هزینه های مردم و دولت را افزایش داد.
امید است فردی واجد شرایط و متخصص و متعهد و آگاه به مختصات فرهنگی ، میراثی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در راس مدیریت میراث و گردشگری استان قرار گیرد.

* نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79268
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن