استان ها

تحقق وعده دولت صدیق الوعده

 

تفاهم آنلاین -خراسان جنوبی-رضا بهنام : پس از ۱۰ سال تعطیلی ،کارخانه قند قهستان سه ماه و ۲۳ روز پس از دستور رییس جمهور مجدد فعال شد

استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز بکار مجدد کارخانه قند قهستان اظهار کرد:شعار این دولت صادق الوعده بودن آست و امروز شاهد این هستیم که پس از یک دهه تعطیلی ،با پیگیری‌های صورت گرفته امروز شاهد این اتفاق مهم در راستای امیدآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان درمیان هستیم.
جواد قناعت عصر جمعه هشتم دیماه با بیان مطلب فوق گفت: بازگشت به فعالیت این کارخانه پس۱۰ سال تعطیلی از مطالبات مردم شهرستان مرزی درمیان بود که در‌سفر شهریور ماه ۱۴۰۲ رئیس جمهور به استان جزو مطالبات مردمی و مصوبات سفر قرار گرفت و با ورود رئیس جمهور و پیگیری های استاندار و فرماندار شهرستان درمیان به این خواسته مردمی، پس از سه ماه و ۲۳ روز مجددا فعال و به چرخه تولید بازگشت.
وی ادامه داد : راه‌اندازی مجدد این کارخانه با همکاری همه مسولین در استان و ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع و تلاش های مدیر عامل کارخانه و به ثمر نشست آن، نشان کار تیمی است.
استاندار تصریح کرد: در دولت سیزدهم شورای احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان تشکیل شد که از سال ۱۴۰۱ تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان فعال و یا به ظرفیت اسمی خود رسیده است.
قناعت با اشاره به اینکه پس از شروع به کار نهضت احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است، گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در ۶ ماه نخست امسال، استان رتبه دوم کشور را در احیا واحدهای تولیدی صنعتی کسب کرده است.
وی ادامه داد: در ابتدا پروانه فعالیت این مجموعه تبدیل چغندر قند به شکر بود که فقط ۴ ماه در سال فعالیت داشت ولی با تغییر پروانه فعالیت و تبدیل شکر قهوه‌ای به شکر سفید این کارخانه هر ۱۲ ماه فعال خواهد بود .
شهرستان مرزی درمیان کارخانه قندی با قدمتی بیش از 65 ساله دارد که متأسفانه از سال 1392 با سیاست های اشتباه تعطیل و جزو کارخانه‌ های راکد استان خراسان جنوبی بود که با حمایت های رئیس جمهور و پیگیری های مسولان در استان دوباره احیا شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100621
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن