یادداشت

تاثیرات مهم فناوری‌های نوظهور بر صنایع و خدمات

علیرضا خداکرمی-عضو هیات مدیره گروه داده‌پردازی پارسیان و رئیس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در یادداشتی تأثیرات مهم فناوری‌های نوظهور بر سایر صنایع و خدمات را بررسی کرده است.

رئیس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

به گزارش تفاهم آنلاین، خدا کرمی در این یادداشت 6 تاثیر مهم فناوری‌های نوظهور بر صنایع و خدمات را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

1- فناوری‌های نوظهور موجب ساده و مؤثر شدن زیرساخت‌ها می‌شوند. چون ظهور پلتفرم‌ها و فناوری‌های غیرمتمرکز راه‌های جدیدی برای تجمیع و آنالیز اطلاعات فراهم میسازد. همچنین این فناوری‌ها سبب بهبود ارتباطات بین اجزا زنجیره ارزش و کاهش هزینه‌های دسترسی به اطلاعات و اجرای راحت‌تر فعالیت‌ها می‌گردند.

2- فناوری‌های نوظهور موجب اتوماسیون (خودکارسازی) فعالیت‌های مهم و با ارزش می‌شوند. خیلی از فناوری‌های نوظهور با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و پردازنده‌های قدرتمند امکان خودکارسازی فعالیت‌هایی که به‌صورت دستی انجام می‌شد را فراهم می‌سازند. این قابلیت امکان پیشنهاد محصولات و سرویس‌های ارزان‌تر و قابل گسترش‌تری را فراهم می‌سازد.

3- فناوری‌های نوظهور موجب کاهش واسطه‌ها می‌شوند. ظهور نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید، کسانی که به ‌صورت سنتی به‌عنوان یک واسطه در زنجیره ارزش بسیاری از خدمات ایفای نقش می‌کردند را حذف یا کمرنگ می‌سازد و قیمت‌های پایین‌تر را به مشتریان ارائه می‌دهد.

4- فناوری‌های نوظهور موجب می‌شوند دیتا نقش راهبردی پیدا کند. نوآوری‌های نو‌ظهور اجازه دسترسی به مجموعه داده‌های جدید از قبیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌سازند. این مجموعه داده‌ها امکان درک عمیق‌تر مشتریان و بازارهای مرتبط را فراهم می‌سازد.

5- فناوری‌های نوظهور موجب می‌شوند محصولات خاص و متمرکز خلق شوند. ورود بازیگران جدید با تخصص‌های ویژه، محصولات و خدماتی با هدفمندی دقیق‌تری ایجاد می‌کند که موجب افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف و نیاز به تغییرات در الگوهای کسب‌وکار می‌شود.

6- فناوری‌های نوظهور موجب افزایش قدرت انتخاب مشتریان می‌شوند سلایق را تغییر و سطح انتظارات را بالا می‌برد به نحوی که مشتری را از سطح جست‌وجو برای رفع نیاز به سطح انتخاب در تحقق آرزو منتقل می‌کند و با ایجاد دسترسی به سرویس‌هایی که قبلاً دارای محدودیت بود به مشتری حق انتخاب بیشتر می‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54778

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن