مناطق آزاد-گردشگری

بیکاری دو سوم از کارکنان هتل‌ها در کشور

رئیس جامعه هتل‌داران کشور از بیکاری دو سوم از کارکنان هتل‌ها در کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، جمشید حمزه‌زاده با بیان اینکه هر ساله در ماه مهر با توجه به افزایش نرخ تورم، نرخ کرایه هتل‌ها نیز افزایش می‌یابد، گفت: نرخ تورم در حال حاضر در کشور نسبت به سال گذشته با بیش از 100 درصد رشد همراه بوده ولی امسال ما نرخ کرایه هتل‌ها را بر اساس افزایش نرخ تورم در نظر نگرفته‌ایم و به جامعه هتل‌داران در استان‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که حداکثر تا 30 درصد می‌توانند نرخ کرایه را افزایش دهند.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه علی‌رغم اعلام این مسأله برخی هتل‌ها به دلیل کمبود مراجعه‌کننده و شرایط اقتصادی تمایل به افزایش نرخ‌ هتل‌‌ها ندارند، افزود:‌ نرخ کرایه هتل، بستگی به ستاره هتل، موقعیت آن و امکاناتش دارد و در حال حاضر در صورتی که مدیران هتل‌ها بخواهند افزایش نرخ جدید را اعمال کنند، باید به جامعه هتل‌داران استان خود مراجعه کرده و متناسب با وضعیت استان، نرخ را حداکثر تا 30 درصد افزایش دهند.

حمزه‌زاده بیان کرد: در حال حاضر 1250 هتل و 800 هتل‌آپارتمان در کشور وجود دارد که پیش از شیوع کرونا 75 هزار نفر در هتل و هتل‌آپارتمان‌های کشور اشتغال مستقیم داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا سبب تعدیل دوسوم از افراد اشتغال به کار در هتل‌های کشور شده و شرایط کنونی، آسیب‌های اقتصادی فراوانی برای جامعه هتل‌داران به همراه داشته است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51131
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن