کارآفرینی

ایجاد ۵۰۰ مرکز نیکوکاری اشتغال در کشور 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ مرکز نیکوکاری اشتغال در کشور فعال شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در مجموع ۵۰۰ مرکز با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته فعال شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌اله عبدالملکی در آیین افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال در شهرستان اردل افزود: با اشاره به اهمیت بحث مردمی کردن اشتغال به عنوان مهم‌ترین برنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: رفع محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف کمیته امداد و محرومان جامعه از اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

به گفته وی، این مراکز با حضور خیران و مردم فعال می‌شود تا افراد خیر با در اختیار قرار دادن سرمایه، تجهیزات، ارائه آموزش فنی‌وحرفه‌ای و یا نظارت بر روند اجرای فعالیت‌های اشتغال، برای افراد زیرپوشش این مراکز در زمینه اشتغال افراد محروم و همچنین افراد زیرپوشش کمیته امداد مساعدت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای فعالیت در این مراکز نیاز به سرمایه و منابع مالی نیست، افزود: همه افراد می‌توانند با در اختیار داشتن امکانات و یا تخصص‌هایی که دارند به جامعه هدف کنند.

عبدالملکی بیان کرد: این مراکز، ۱۰۰ درصد مردمی هستند و کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان ناظر عالی و حاکمیتی بر فعالیت این مراکز نظارت دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مراکز تخصصی، نخستین مراکز تخصصی اشتغال کشور هستند، گفت: این مراکز، زمینه همکاری بین حاکمیت و مردم درحوزه اشتغال محرومان را افزایش می‌دهند و می‌توانند الگویی جدید در اقتصاد باشند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51130
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن