یادداشت

به چه چیزی انتقاد می کنید؟؟؟؟؟

اعیاد مبارک شعبانیه به ویژه میلاد اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار را تبریک عرص می کنم.

در پی اظهارات سرپرست سیاسی و امنیتی استانداری گیلان مبنی بر معرفی برخی نمایندگان به دفتر نظارتی شورای نگهبان به دلیل مداخله در انتصابات و متعاقبا واکنش تند مهندس کوچکی نژاد به این اظهارات ، فضای سیاسی استان در شرایط تندی قرار گرفت و من طی دو یادداشت هم بخشی از سخنان معاون سیاسی – امنیتی و هم مهندس کوچکی نژاد را نقد کردم اما حجت الاسلام محمد صفری نماینده مردم شریف رودسر و املش در مجلس، در نامه‌ای سرگشاده، به سخنان مصطفی پور واکنش نشان داد و نوشت :
کیفیت نظارت نمایندگان بر حسن عملکرد دولت، غالبا ریشه در انتصابات دارد. اینکه افرادی بر مناصبی تصدی یابند که از پیش واضح است که توان فراوانی از نمایندگان برای جزئی ترین امور نظارتی شان فرسوده و همچنین بر دست دولت هزینه می گذارد، نه برای مجموعه اجرایی و نه نمایندگان مقبول نیست.
این گونه احصا می شود قرار است با افشای مواردی، نمایندگان را در مضیقه (یحتمل برای کسب تایید صلاحیت نامزدی در ادوار آتیه انتخابات مجلس) قرار دهید، خارج از شئون متقابل عوامل اجرایی دولت و نمایندگان ملت است.
تردیدی نیست که اطلاع مردم از نظرات نمایندگانشان در تعامل با دولت، خاصه عزل و نصب ها، مصداقی از شفافیت آرا تلقی می شود.
لحن استخدام شده در بیان جنابتان را ، چه بنده مخاطبش بوده باشم و چه نباشم، مناسب شان جایگاهی که امروز از ناحیه مردم در آن مشغول خدمت هستم، نیافتم.
مقتضی است، در بیان نظراتتان در آینده، این نکته را در نظر بگیرید که فاصله شان نمایندگی مجلس و معاونت استانداری در نظام ساختاری کشور چه میزان است.
وجود احترام متقابل و حسن انجام وظیفه هرکدام از طرفین کمک شایانی و عدم توجه به آن، عوارض مخربی را موجب می شود که محتمل است متوجه شخص شما نیز گردد.

در خصوص اظهارات نماینده مردم شریف رودسر ، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم:
۱- در شرایطی که سرپرست سیاسی – امنیتی استانداری به نیابت ؟! نمایندگان را از دخالت در انتصابات پرهیز می دهد و صرفا مهندس کوچکی نژاد به اظهارات او واکنش نشان می دهد، چند نماینده مجلس گیلان ، گزینه استاندار را برای تصدی اداره کل آموزش و پرورش رسما تایید می کنند. اقای صفری توصیح دهند ربط تعیین مدیرکل آموزش و پرورش به نمایندگان چیست؟؟؟؟؟
۲ – نمایندگان طبق قانون اساسی وظایف استراتژیک و ملی زیادی به عهده دارند اما این که جناب صفری این وظایف مهم را به انتصابات محدود می کنند ، نشان دهنده عمق محلی گرایی در رفتار نمایندگان و دخالت در حوزه اجرایی است!!!!!!
۳- اگر انتصابات مدیران استان برای نمایندگان محترم مهم است، به طور مشخص اعلام شود که کدام مواضع جمعی نمایندگان گیلان در باره انتصابات ، مطرح شده است؟ کدام برنامه نظارتی، اعلام گردیده است؟ ما کلا در هیچ موضوعی از موضوعات اساسی و کلان و بخشی استان ، از مجمع نمایندگان گیلان، مواضع و دیدگاه های تخصصی و در طول وظایف نمایندگی مشاهده نکرده ایم ؟
۴-بر دیدگاه قبلی خود مبنی بر مصاحبه نیابتی سرپرست سیاسی – امنیتی استانداری ، علیه مداخله نمایندگان در انتصابات ، تاکید می کنم و دلیل روشن آن ،حمایت چند نماینده مجلس از گزینه استاندار برای تصدی آموزش و پرورش استان و سکوت آقای سرپرست است!!!!ظاهرا وقتی همسویی سود داشته باشد، دخالت اشکالی ندارد!!!!!!!

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82553
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن