بانک-بیمه-بورس

بهره برداری از بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ خاورمیانه با حمایت بانک کشاورزی

بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ خاورمیانه با ظرفیت سالانه 750 هزار تن تخم مرغ با مشارکت و حمایت بانک کشاورزی در استان گلستان به بهره برداری رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین ، فعالیت این واحد تولیدی فرصت اشتغال برای بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم و روزانه 3 میلیون قطعه به ظرفیت تولید تخم مرغ کشور اضافه کرده است.

بر اساس این گزارش، این زنجیره کامل تولیدی شامل 60 هزار مرغ مادر تخم گذار، 300 هزار قطعه پولت تخم گذار، 3 میلیون قطعه مرغ تخم گذار، 900 هزار پرورش پولت تخم گذار، صنایع وابسته از قبیل کارخانه خوراک آماده دام، کارخانه جوجه کشی، کارخانه بسته بندی و فرآوری تخم مرغ را شامل می شود.

این واحد تولیدی در شهر گنبد کاووس استان گلستان که با تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده است، قابلیت تولید سالیانه 750 هزار تن تخم مرغ در سال را دارد که معادل 25 درصد کل تولید تخم مرغ کشور است. بر همین اساس محصولات تولیدی این واحد علاوه بر تأمین نیاز و کنترل قیمت ها در بازار داخلی، به کشورهای همسایه نیز صادر شده و موجب ارز آوری برای کشور خواهد شد.

این گزارش می افزاید: هدایت تسهیلات به سمت زنجیره های تولید یکی از رویکردهای اساسی بانک کشاورزی در سال های اخیر است و بر همین اساس این بانک طی ماه های گذشته با رونمایی از الگوی نوین و کامل تأمین مالی زنجیره های تولید گامی اساسی در هدایت دقیق اعتبارات به سمت زنجیره های تولید و کنترل قیمت ها برداشته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=101022
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن