بانک-بیمه-بورس

بهره‌وری نیروی‌انسانی عامل ارتقای سوداوری در صنعت بیمه

مدیران شرکت‌های بیمه با ارتقای بهره‌وری نیروی ‌انسانی می‌توانند زمینه‌های ارتقای سوداوری شرکت را فراهم کنند.

به گزارش تفاهم آنلاین، رییس پژوهشکده بیمه، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع‌انسانی، ضمن بیان مطلب فوق، خاطرنشان کرد: بهره‌وری نیروی‌انسانی در صنعت بیمه با استفاده از چرخه مدیریت بهره‌وری؛ برنامه‌ریزی برای تغییر، اجرای برنامه، نظارت و اصلاح مستمر و پیوسته امکان‌پذیر است.
حمید کردبچه با بیان اینکه برای محاسبه بهرهوری چه در شکل بهرهوری کلی عوامل تولید و چه در شکل بهرهوری جزیی عوامل تولید مانند بهرهوری سرمایه به اطلاعاتی مورد نیاز است که متاسفانه تولید نمی شود و دراختیار نیست، گفت: اطلاعاتی که امروز در شرکت‌ها برای تحلیل عملکرد استفاده میشود مبتنی بر نماگرهای مالی هستند. اگرچه این اطلاعات بسیار مهم بوده و برای ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اما برای محاسبه بهره‌وری کفایت نمیکنند.
وی از انتشار نماگرهای 25شرکت بازار سرمایه در چند سال اخیر در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد: تولید و انتشار نماگرهای اقتصادی که میتوانند مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بهرهوری شرکت‌های بیمه ای را در اختیار قراردهند، در دستور کار همکاران پژوهشکده بیمه قرار گرفته است.
رییس پژوهشکده بیمه افزود: اطلاعات ستانده و ارزش افزوده شرکت‌ها، هزینه‌های واسطه و جریان وجوه مهم‌ترین اطلاعات در این رابطه هستند که با استفاده از آنها محاسبه شاخصهایی مانند بهرهوری امکان‌پذیر خواهند بود.
حمید کردبچه در ادامه تصویری از بهرهوری نیروی انسانی شرکت‌های بیمه که بر اساس براوردهای اولیه از نتایج اطلاعات به دست آمده، محاسبه شده بود را ارایه و اظهارکرد: براساس این نتایج بهرهوری نیروی انسانی پایین بوده است که امید است و با ارایه راهکارهای لازم شاهد بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در صنعت بیمه باشیم.
وی در پایان تاکید کرد: شایسته است شرکت‌های بیمه با راه‌اندازی چرخه بهره‌وری بسترهای ارتقای بهره‌وری و در نهایت افزایش سوداوری را مهیا کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60867
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن