اجتماعی

بهره‌برداری از 13 هزار و 33 طرح عمرانی برکت در سال 99

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: تعداد طرح‌های عمرانی و زیربنایی افتتاح شده این بنیاد در سال 99 به 13 هزار و 33 طرح رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، امیرحسین مدنی اظهار داشت: این طرح ها شامل ساخت مدرسه، احداث و تکمیل مسکن محرومین، اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و ساخت مسجد و مراکز فرهنگی و هنری می‌باشد که به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی با تاکید بر اجرای پروژه‌های عمرانی به موازات اشتغال‌زایی در مناطق محروم گفت: امسال 12 هزار مسکن محرومین ویژه سیل‌زدگان، خانواده‌های دارای حداقل دو معلول و مددجویان روستایی احداث، تکمیل و تحویل شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین در دی‌ماه سال جاری، 400 پروژه آب‌رسانی به بیش از یک‌هزار و 150 روستا به بهره‌برداری رسیده است. اجرای این پروژه‌ها، امکان دسترسی به آب آشامیدنی را برای یک میلیون نفر فراهم آورده است.

به گفته مدنی، این بنیاد در سال 99 و در دو مرحله، 250 مدرسه را در مناطق محروم و روستایی کشور افتتاح و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق کرده است. وی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت یک‌هزار مدرسه برکت در مناطق روستایی و عشایری، دیگر شاهد مدارس ناایمن، کانکسی، خشتی و گلی در کشور نباشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره عملکرد بنیاد برکت در حوزه سلامت نیز توضیح داد: در بهمن‌ماه امسال 33 مرکز بهداشتی و درمانی شامل سه بیمارستان در شهرهای تیران و کرون، نی‌ریز و دزفول و 30 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم سراسر کشور افتتاح و به شبکه بهداشت و سلامت افزوده شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: همچنین 350 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی توسط بنیاد در سال 99 ساخته و در اختیار مردمان مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخورداری 4 هزار و 500 روستا از خدمات عمرانی بنیاد برکت تاکید کرد: با راه‌اندازی 13 هزار و 33 پروژه در سال 99، مجموع پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیربنایی افتتاح شده بنیاد به 28 هزار و 770 طرح رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان یادآور شد: بنیاد برکت همچنین 19 هزار و 900 پروژه عمرانی و زیربنایی دیگر را نیز در دست ساخت و تکمیل دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65770
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن