اجتماعی

کشاورزی بهترین شغل بهاری برای روستاییان است؟

در این مقاله قصد داریم به یک پرسش پاسخ دهیم مبنی بر این که چرا کشاورزی بهترین شغل بهاری برای روستاییان است؟

چرا کشاورزی بهترین شغل بهاری برای روستاییان است؟

بهار زمان جان گرفتن دوباره طبیعت است. بیدار شدن درختان از خواب زمستانی، طولانی تر شدن روزها و از راه رسیدن آب و هوای متعادل، شرایط را برای کشاورزی فراهم می کند. بهار را می توان یکی از فصل های بسیار پرکار برای کشاورزان و باغداران دانست. محصولات بسیار زیادی در این فصل از سال برداشت می شوند. بسیاری از محصولات نیز در این فصل، فرایند داشت خود را طی می کنند. ایران تنوع اقلیمی بالایی دارد و محصولات کشاورزی متنوعی در گوشه و کنار کشورمان کشت می شوند. اکثر کشاورزان ایرانی در فصل بهار روزهای شلوغی را سپری می کنند. در این مقاله قصد داریم به یک پرسش پاسخ دهیم که چرا کشاورزی بهترین شغل بهاری برای روستاییان است؟

بهار فصل پر آبی

کشاورزی در هر نقطه ای از جهان به آب وابسته است. بهار فصل رونق کشاورزی در مناطق مختلف ایران است و مهم ترین دلیل این امر، فراوانی آب است. در فصل بهار، متوسط بارش باران نسبت به روزهای دیگر سال زیاد است. در نتیجه کشت های دیمی رونق پیدا می کنند.  باغداران در فصل بهار اقدام به بانکت بندی باغ های خود می کنند. این کار به ذخیره آب باران و همچنین افزایش رطوبت خاک کمک می کند. بارش های فصل بهار همچنین رونق را به زمین های کشاورزی مناطق گرمسیر باز می گرداند. کشت های دیمی بیشترین میزان آب مورد نیاز خود را در فصل بهار دریافت می کنند. از سویی دیگر، در فصل بهار و با اب شدن برف ها و ذخایر آبی زمستان، رودخانه ها جان تازه ای می گیرند. ذخایر آب های زیر زمینی پر می شوند و کشاورزان می توانند منابع آبی مورد نیاز خود را تامین کنند. کاشت گوجه فرنگی، هویج، ریحان، تربچه، شوید و گل گاوزبان در فصل بهار در روستاها بسیار رایج است.

چرا کشاورزی بهترین شغل بهاری برای روستاییان است؟
چرا کشاورزی بهترین شغل بهاری برای روستاییان است؟

 

کشت برنج رایج ترین شغل بهاری در شمال کشور  

برنج ایرانی یکی از مرغوب ترین انواع برنج در جهان است و کشت برنج، در مناطق شمالی ایران بسیار رایج می باشد. بهترین زمان برای شروع کشت برنج، اوایل اردیبهشت ماه است. این فاز از کشت برنج را تحت عنوان کشت اول می شناسند. دلیل این امر، بارش کافی در فصل بهار و دمای معتدل این فصل است. آب و هوای متعادل، میزان تبخیر آب را به حداقل می رساند. معمولا کشت اول برنج در تابستان برداشت می شود. کشت برنج پر زحمت است اما می تواند بهترین شغل بهاری برای کشاورزان باشد.

باغداری در فصل بهار

فصل بهار یکی از دوره های مهم سال برای باغداران است. مردمان ایران معمولا در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای به باغداری می پردازند. در فصل بهار، درختان میوه معمولا به رسیدگی احتیاج دارند. هرس کردن شاخ و برگ های بیمار، کوددهی، بیل کاری، از بین بردن علف های هرز و آبیاری  از جمله اقداماتی هستند که کشاورزان در فصل بهار انجام می دهند. نگهداری از باغ بسیار پر زحمت است و بهار زمانی است که درختان و بوته ها به توجه بیشتری احتیاج دارند. این در حالی است که نتیجه بسیار پرسود خواهد بود. به همین دلیل است که باغداری و رسیدگی به محصولات در فصل بهار می تواند بهترین شغل برای روستاییان در مناطق مختلف ایران باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83251
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن