گزارش

بهترین انواع نهال گردو برای کاشت در استان مازندران

استان مازندران، با مرکزیت شهر ساری، مساحتی بالغ‌ بر 23 هزار کیلومترمربع دارد و جزء استان‌های پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. در این منطقه، پرورش بهترین نهال‌های گردو در طی سالیان گذشته به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. زمین‌های خوب و حاصلخیز، جلگه‌های آبرفتی و پوشش گیاهی بی‌نظیر، باعث شده‌اند این استان محل تولید چندین نوع درخت گردو باشد. برخی از انواع نهال گردو مناسب برای پرورش در مازندران، در نهالستان پالیز پرورش داده می‌شوند.

این مجموعه به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهالستان در ایران، عرضه‌کننده نهال به اکثر نهالستان‌های بزرگ کشور است. از طریق وب‌سایت این مجموعه می‌توانید برای خرید نهال گردو و … و همچنین استعلام قیمت نهال گردو  و سایر انواع نهال‌ها اقدام کنید.

بهترین نهال گردو در مازندران

درخت گردو، یکی از درختانی است که سال‌های زیادی از کشت و تولید آن در استان مازندران می‌گذرد. نهال گردو یکی از نهال‌هایی است که بیشترین بازدهی را در منطقه مازندران دارد. تقریبا تمامی نژادهای درخت گردو می‌توانند در استان مازندران کشت شوند. در میان بهترین نژادهای درخت گردو در مازندران، می‌توان به پنج مورد زیر اشاره کرد:

  • نهال گردو چندلر
  • نهال گردو فرنور
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ
  • نهال گردو دماوند
  • نهال گردو تویسرکان

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کاشت نهال گردو می‌توانید از منابع معتبری مانند ویکی‌پدیا، پالیز نهال و … کمک بگیرید. علاوه بر این از طریق لینک نیز می‌توانید برای خرید نهال گردو، بادام، گلابی، سیب و … و همچنین دریافت استعلام قیمت نهال گردو اقدام کنید :

https://paliznahal.ir/product-category/walnut/

نهال گردو چندلر

به‌نظر می‌رسد نهال گردو چندلر یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین نژادهای گردو در جهان باشد. این نژاد در دانشگاه کالیفرنیا به دنیا معرفی شد و به نام chandler شناخته می‌شود.

درخت گردو چندلر به دلیل گردوهای باکیفیتی که تولید می‌کند، شناخته می‌شود. از دیگر مزایای گردو چندلر می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر بیماری‌ها و آفات اشاره کرد. هر درخت بالغ از این نژاد، حدود 70 کیلوگرم گردوی خشک در سال تولید می‌کند.

نوع گردو چندلر مهم‌ترین نوع گردوی تجاری ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. پوسته این گردو نازک است و به راحتی مغز از آن جدا می‌شود. گردو چندلر برای مصرف به‌صورت خشک و تازه مناسب است. 80 تا 90 درصد جوانه‌ها در این درخت، ثمر می‌دهند. این درخت باید به همراه گرده‌افشان کاشته شود.

نهال‌های گردو فرنور

یکی از بهترین نهال‌های گردو در منطقه مازندران، نهال گردو فرنور نام دارد. این نهال توانایی مقابله با سرمای کوهستانی و گرمای تابستانی را دارد. درختان گردو فرنور می‌توانند در هر هکتار 6 تن محصول تولید کنند و با رسیدگی‌های منظم و دوره‌ای، این میزان را بهبود ببخشند. گردوی فرنور اغلب در مناطق بسیار سردسیر کشت می‌شود؛ زیرا بسیار مقاوم است.

نهال گردوی ژنوتیپ پالیز تیپ

نهال گردوی ژنوتیپ می‌تواند در مناطقی با رطوبت بالا و سرمای شدید رشد کند. این نهال گردو نسبت به سایر انواع گردو، کمتر به بیماری مبتلا می‌شود. محصولات آن نیز درشت هستند و می‌توانند به وزن 15 گرم نیز برسند. این درخت تا 10 متر رشد می‌کند و در دسته درختان گردو با قد متوسط قرار دارد. همچنین از سال اول کشت، شروع به باردهی می‌کند.

درخت گردوی تویسرکان

گردوی تویسرکان از درختان قدیمی و بومی ایران به‌حساب می‌آید. ریشه این درخت متعلق به استان همدان است. این درخت یکی از بهترین انواع نهال گردو در سراسر کشور به‌حساب می‌آید و توانایی و مقاومت بالایی در برابر سرما، رطوبت و آفات دارد. ارتفاع این درخت گردو به حدود 20 تا 35 متر می‌رسد.

درخت گردو دماوند

یکی از بهترین نهال‌های گردو در مازندران، نهال گردو دماوند است و از انواع محبوب گردوی ایران محسوب می‌شود. برای کشت این درخت، ارتفاعات استان و مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای، بهترین محیط هستند. باردهی درخت گردو دماوند، مناسب است و مانند نژاد تویسرکان، در حالت بالغ تا 30 متر رشد می‌کند. این درخت در مقایسه با چندلر، فرنور و ژنوتیپ، کمتر باردهی دارد؛ اما به‌طبع دارای قیمت پایین‌تری نیز است.

استان مازندران بهترین منطقه برای پرورش بهترین درختان گردو

شرایط آب‌و‌هوایی استان مازندران به‌طور کلی معتدل، مرطوب و کوهستانی است. در نزدیکی رشته‌های البرز مناطقی وجود دارند که تا حدودی سرد و کوهستانی هستند. به‌علاوه مناطقی که در خط ساحلی دریا خزر واقع شده‌اند یا به آن نزدیک هستند، جزء مناطق معتدل و مرطوب به‌حساب می‌آیند. در بیشتر این مناطق می‌توان پوشش گیاهی و درختان متنوعی را مشاهده کرد و به‌راحتی بهترین انواع گردو را پرورش داد.

قبل از خرید نهال گردو در مورد نحوه پرورش، آماده‌سازی و مراقبت از آن در استان مازندران اطلاعات کسب کنید. این اطلاعات را می‌توانید از منابع آنلاین مانند ویکی‌پدیا، ویکی چگونه (Wikki How)، پالیز نهال، برتر نهال و … به‌دست آورید.

تشخیص کمبودهای غذایی باغات تجاری درختان گردو

اکثر گونه‎های گیاهی برای رشد و میوه دادن نیاز به مواد مغذی زیادی دارند؛ بنابراین تنها اکسیژن، هیدروژن و کربن برای آنها کافی نیست. یک نهال گردو باید عناصر مغذی مانند ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، گوگرد، آهن، منگنز و… را دریافت کند. هر یک از این مواد در ساختار یا فعالیت خاصی نقش دارند که در صورت عدم وجود، سبب کاهش کیفیت میوه می‎شوند.

خرید بهترین نهال گردو برای استان مازندران

در استان مازندران، بارش برف به‌ندرت و بارش باران به‌شدت رخ می‌دهد. با توجه به این شرایط، چند نوع از بهترین نهال‌های گردو برای کاشت در مازندران نهال گردو چندلر، فرنور، ژنوتیپ 9، تیپ 7، تیپ 7 و دماوند هستند. با کاشت درخت گردو در این منطقه، می‌توانید به سوددهی حداکثری دست پیدا کنید. به دلیل باران‌های شدید در این استان، درختان گردو، پربار و پر میوه می‌شوند. به همین دلیل، در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد به کاشت نهال گردو در مازندران علاقه‌مند شده‌اند.

چنانچه تجربه کافی در زمینه پرورش درخت گردو در استان مازندران ندارید، کارشناسان نهالستان پالیز می‌توانند شما را در این امر راهنمایی کنند. از طریق وب‌سایت این مجموعه می‌توانید برای خرید نهال گردو و … یا استعلام قیمت نهال گردو  و دیگر انواع نهال‌ها اقدام کنید. خرید از پالیز نهال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر است.

www.paliznahal.ir

09144501007

09144501008

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=94687

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن