اقتصادی

ساختارهای سنتی؛ بزرگ‌ترین موانع رشد استارتاپ‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استارتاپ‌ها ساختارهای موجود را به صورت خلاق تخریب می‌کنند، گفت: به همین دلیل در مقابل استارتاپ‌ها مقاومت وجود دارد و بزرگ‌ترین موانع رشد این سیستم ساختارهای سنتی هستند.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی از برنامه سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه با اشاره به موضوع انجام صادرات توسط مدارک کارتن‌خواب‌ها که در کشور مطرح شده، افزود: آیا در قرن ۲۰ و ۲۱ کار دشواری است که برای صادرات از سیستم مالیاتی استعلام گرفته شود که نشان دهد فرد صادرکننده تاکنون مالیات داده است یا نه؟ عده‌ای در تمام نهادها و دستگاه‌ها هستند که نمی‌گذارند این کار انجام شود و با آمدن استارتاپ‌ها این زنجیره به هم پیوسته از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در ابتدای ورود استارتاپ‌ها اتهام نفوذی و ضدانقلاب زدند و در گام دوم هم دستگاه‌های مختلف به صورت قارچ‌گونه وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه شدند و برای حفظ منافع، استارتاپ‌های خود را راه‌اندازی کردند و برای حمایت از استارتاپ‌ها آنان را به خوب و بد تقسیم کردند که هم‌اکنون در این مرحله هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ بزرگ‌ترین دشمن توسعه استارتاپ‌ها را دلسردی فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: وجود موانع طبیعی، قابل پیش‌بینی است، اما باید امیدوار بود و ادامه داد.

آذری‌جهرمی به موضوع امنیت و آزادی در جامعه و نقطه تعادل این دو اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری بدون ملاحظه دستگاه‌ها در استارتاپ‌ها و از طرفی عدم سرمایه‌گذاری مانند تقابل امنیت و آزادی در جامعه است که نیاز به نقطه تعادل دارد. سرمایه‌گذاری بدون ملاحظه دولت برای توسعه استارتاپ‌ها بزرگ‌ترین فسادها را در پی دارد.

وی با اشاره به سه سیاست در نظر گرفته‌شده برای سرمایه‌گذاری در نقطه تعادل بیان کرد: یکی از این محورها سرمایه‌گذاری دولت به همان میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، چرا که این بخش نسبت به منافع خود عالم‌تر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دومین سیاست، قرار دادن وام کم‌بهره به شتاب‌دهنده‌ها است، اظهار کرد: سومین محور در این حوزه دادن پاداش به میزان موفقیت استارتاپ‌ها است، به طور مثال به تعداد نصب یک اپلیکیشن تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

گفتنی است که در پایان این مراسم در حضور وزیر ارتباطات و اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، قراردادهای تامین مالی بر اساس برنامه سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه بین این صندوق و شتاب‌دهنده‌ها به امضاء رسید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62784
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن