کارآفرینی

برگزاری کلاس‌های مجازی کسب و کار برای مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، از برگزاری دوره‌های مجازی کسب و کار برای مددجویان کمیته امداد خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی، با بیان اینکه مرحله آزمایشی برگزاری دوره‌های کسب و کار به صورت مجازی هفته گذشته انجام شد، افزود: توسعه آموزش‌های کسب و کار به صورت مجازی در دستور کار معاونت اشتغال کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه آموزش کسب و کار یکی از ارکان برنامه‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است، اضافه کرد: بدون آموزش، امکان ایجاد یک شغل پایدار با درآمد مناسب وجود نخواهد داشت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در کمیته امداد سه نوع آموزش کسب و کار به مددجویان ارائه می‌شود، اظهار کرد: مرحله نخست، آشنایی افراد با مفاهیم کارآفرینی و فرهنگ کسب و کار مختص کسانی است که وارد برنامه اشتغال نشده‌اند و با این آموزش‌ها قصد داریم افراد برای ورود به کسب و کار، تشویق شوند.

وی از آموزش‌های مهارتی به عنوان نوع دوم آموزش‌های کسب و کار مددجویان یاد کرد و گفت: این آموزش‌ها برای کسانی است که تصمیم گرفته‌اند وارد برنامه اشتغال و کسب و کار شوند. این افراد یک دوره مشاوره شغلی را گذرانده‌اند و در جریان مشاوره، یک بسته شغلی به عنوان مسیر کاری آنها ترسیم شده است.

عبدالملکی درباره سومین گروه مخاطبان آموزش‌های اشتغال کمیته امداد توضیح داد و گفت: این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا، به سراغ آموزش مجازی گام برداشته‌ایم و به صورت پایلوت چند دوره از جمله پرورش گیاهان دارویی را تعریف کردیم که با کمک پارک‌های علم و فناوری اجرا شد. همچنین با کمک پارک‌های علم و فناوری تا پایان سال چندین دوره آموزش مجازی کسب و کار را برای مددجویان اجرا خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40755
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن