یادداشت

برکات سفر آیت الله رئیسی به گیلان

آیت الله رییسی ، رئیس سابق قوه قضاییه در هفدهم بهمن سال 99 و در سفر یک روزه خود به استان گیلان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان قرار گرفت و با حضور در جلسه شورای اداری، بازدید از چند کارخانه دارای قدمت و دیدار با مقامات قضایی، مسائل مختلف به‌ویژه مشکلات کارخانجات نساجی گیلان را مورد بررسی قرار داد. آیت الله رئیسی در نشست خبری پایان سفر به گیلان بار دیگر به ضرورت برخورد جدی با افرادی سودجو، منفعت‌طلب و سوداگر تاکید کرد و به مردم استان گیلان وعده داد از هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکلات حقوقی کارخانجات نساجی استان و پیگیری مسائل آن در سطح استانی و ملی دریغ نخواهد کرد.
با توجه به چند ماهی که از این سفر مبارک می گذرد لازم می دانم به برخی از برکات این سفر اشاره نمایم :
۱- صنعت نساجی گیلان طی چند دهه اخیر آسیب های فراوانی دیده است که ایران پوپلین ، برک ، پوشش ، خاور و … از آن جمله است . واگذاری پوشش به بخش خصوصی و نابودی این شرکت بزرگ، مورد اعتراض مردم و نمایندگان قرار گرفت و به دستور آیت الله رییسی بازگشت این کارخانه به شرکت آتیه، اجرایی شد.
۲- شرکت ابریشم صومعه سرا از دیگر شرکت هایی بود که با وگذاری شبهه آمیز آن ، باعث نابودی این شرکت و بیکاری کارگران و آسیب رسانی به صنعت ابریشم شد . به دستور آیت الله رئیسی ، وضعیت این شرکت از سوی کمیته حمایت قضایی استان گیلان، مورد پی گیری قرار گرفت و یکی از غارتگران معروف استان و کشور دستگیر و به دست عدالت سپرده شد.
۳- شرکت بین المللی چاپ و بسته بندی ایحاگستر شمال که از سوی یکی از بانک ها به صورت غیر قانونی تصرف شده بود ، پس از چهار سال با پی گیری کمیته حمایت قضایی از استان، به مالک و موسس آن بازگردانده شد.
۴- شرکت ایران الکتریک رشت از معروف ترین واحدهای تولیدی که در جریان خصوصی سازی شبهه آمیز به چند نفر واگذار شده بود با تشکیل پرونده در دستور رسیدگی قضایی قرار گرفته است.
۵- رییس سابق سازمان چای کشور که به دلیل اتهامات وارده ، به پرداخت جریمه در حق دولت و نیز تضییع حقوق دولت بیش از 40 میلیارد تومان به صندوق دولت ، دو سال تعلیق از خدمت دولتی هم چنین تحمل 74 ضربه شلاق در محوطه سازمان چای ، محکوم گردیده و با تودیع وثیق متواری گردیده بود، پس از دو سال، اخیرا با تلاش وکلای بسیجی (بسیج حقوق دانان گیلان) دستگیر و در حال حاضر در زندان لاکان دوران محکومیت خود را می گذراند اما تا آن جا که اطلاع دارم علی رغم صراحت حکم صادره ، حکم شلاق مجرم مذکور در محوطه سازمان چای، اجرا نگردیده است. چرا؟ نمی دانم.
۶- به عنوان یک شهروند از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و قضات زحمتکش که تلاش بی وقفه ای در مبارزه با جرایم اقتصادی و فساد اقتصادی در استان داشته اند ، تشکر می نمایم . هم چنین انتظار می رود احکام صادره علیه شبکه ها و باندهای فساد، کارمندان و مدیران فاسدی که باعث بدبینی مردم و مخدوش نمودن چهره نظام مقدس اسلامی مان، شده اند همانند رییس سازمان چای کشور، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و … به طرق مقتضی منتشر گردد .

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74428
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن