گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: تزریق روزانه حدود ۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان گیلان

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق می شود، گفت: ظرفیت افزایش این میزان به ۲۰ هزار دُز در روز نیز وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه ویروس کرونا همچنان در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: تعداد بستری‌های کرونایی استان به ۵۲۰ نفر رسیده است.
وی تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده نخستین علائم بیماری که در جهش نوع جدید بیشتر به سرما خوردگی شدید شباهت دارد باید به نخستین مرکز بهداشتی و درمانی، مرکز جامع سلامت و مراجعه کنند.
معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارائه خدمات همانند تست کرونا به این افراد، گفت: مراکز جامع خدمات کووید تا ساعت ۲۲ و یا مراکز ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای دیگر برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا انجام واکسیناسیون در سطح وسیع است، اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان گیلان روزی ۱۰ تا ۱۵ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود.
حیدرزاده با اشاره به اینکه ظرفیت افزایش این میزان تا ۲۰ هزار دُز در روز نیز وجود دارد، ادامه داد: با وجود واکسیناسیون همچنان بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا رعایت دستور العمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم شرکت در دورهمی ها و حضور در اجتماعات است

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73866
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن