کارآفرینی

برندسازی موفق با استفاده از تبلیغات

برندسازی کسب و کار شما بواسطه ی تبلیغات کلید موفقیت شماست. خلق یک برند قدرتمند با استفاده از تبلیغات ، هویت شما را تعیین می کند و با ایجاد یک اعتماد دوطرفه میان شما و مشتریانتان موفقیت رقم می خورد. این روزها برندها ؛ کلید اصلی رونق کسب و کارها به حساب می آیند و شما بدون بهره برداری درست از تبلیغات هرگز نمی توانید برندتان را بر سر زبان ها بیاندازید.

در دنیای مدرن امروز، هیج محصول و یا خدماتی بی رقیب نیستند و صرف اینکه کالای شما از کیفیت بالایی برخوردار است ،هرگز موفق نخواهید شد.

برند سازی یک مفهوم کلیدی در محافل بازاریابی است و از آن به عنوان سکوی پرش کسب و کارهای موفق یاد می شود. اینکه معروف ترین کسب و کارهای جهان، سالانه میلیاردها دلار، خرج تبلیغات و برندسازی می کنند را می توان عاملی در تایید ارزش برندسازی در دنیای تجارت دانست. مشتریان وفادار در زیر سایه ی برندهای مطرح ، قد می کشند و تمام این مطالب نشان از تاثیر مهم تبلیغات در برندسازی دارد. البته چنانچه برند سازی به درستی شکل گرفته باشد،  تبلیغات موثر و مورد قبول خواهد بود اما درغیر این صورت ، تبلیغات اثر بخشی مورد نظر را نخواهد داشت.

برندسازی بواسطه تبلیغات
برندسازی بواسطه تبلیغات

مشتریان امروز بسیار باهوش تر و با دقت تر از مصرف کنندگان دیروزاند. آن ها عملکرد شرکت ها را زیر ذره بین می برند و با مشاهده ی کوچک ترین نقصی ، براحتی شما را از گردونه ی رقابت خارج می کنند. از آنجایی که افراد به برندهای مطرح اعتماد می کنند، می توانید تمام مسیرهای تبلیغات را در راستای یک برند سازی مطرح به خط نمایید. شما باید تمام عناصر بازاریابی کسب و کارتان را ، گرد هم بسیج نمایید تا برند جدیدتان متولد شود و جان تازه ای بگیرد.

خوب است که بدانید ، منظورما از برندسازی بوسیله ی تبلیغات، لوگو، هویت شرکت، وب سایت یا بروشور نیست. این ها ابزارهایی برای رساندن پیام یک برند است، اما هیچ یک واقعاً برند محسوب نمی شوند. یک برندسازی موفق به اعتباری است که در ذهن های مشتریانش ایجاد می کند. البته منظور ما این نیست که کسب و کارتان ، لوگو یا نام تجاری درست و درخور نداشته باشد، چرا که همه ی برندهای بزرگ ، لوگو و نام تجاری دارند. اما آن ها از تمامی عناصر تبلیغات برای جای گرفتن در ذهن مخاطب بهره می گیرند. از اینرو چنانچه برند سازی به درستی شکل گرفته باشد ، تبلیغات موثر و مورد قبول خواهد بود اما درغیر این صورت ، تبلیغات اثر بخشی مورد نظر را نخواهد داشت. در این میان تبلیغات در هر پلتفرمی برای برندسازی مناسب است. کسب و کارهای بزرگ تر که از امکانات مالی بیشتری بهره می گیرند ، می توانند از تبلیغات محیطی و حتی صدا و سیما استفاده نمایند و کسب و کارهای کوچک تر و با بودجه ی محدود تر از تبلیغات در دنیای مجازی و روش تبلیغات کلیکی بهره مند شوند. مطالعات در این حوزه به روشنی نشان می دهد که یک ارتباط مستقیم بین هزینه های تبلیغات نسبی در مقابل رقابت و سهم بازار کسب و کارتان وجود دارد. بطوریکه هر چه هزینه ی بیشتری برای تبلیغات صرف شود، سهم بیشتری از بازار را تصرف خواهید کرد.

فروشگاه های زنجیره ای وال مارت به عنوان برند یک خرده فروشی شناخته می شود که محصول با کیفیت و متناسب با هزینه پرداختی (یعنی ارزان ترین خرده فروشی در امریکای شمالی) را در ذهن مشتریانش تداعی می کند. بسیاری از برندهای مطرح دیگر از جمله مارلبورو، کوکا کولا، بنز و بی ام دبلیو همگی از جمله برندهایی هستند که با تداعی کردن مفهوم خاص و یا پررنگ بودن خصیصه ای متمایز با سایر رقبا در ذهن های مشتریانشان ماندگار شده اند. در دنیای کسب‌ وکار ابتدا باید بدانید که مشتریان اساساً چه تصویری از برند و محصولات یا خدمات شما در ذهن دارند تا بتوانید برای تغییر یا تقویت این تصور ذهنی برنامه ‌ریزی کنید.

ایجاد یک نام تجاری مطرح و موفق در سایه ی تبلیغات، مزیت رقابتی پایداری برای کسب و کارتان به حساب می آید. برندهای موفق در زیر سایه ی تبلیغات شبانه روزی، مستمر و تاثیرگذار تعهد خلق می کنند و مصرف‌ کنندگان بر مبنای تعهد خلق ‌شده از سوی خود برند، به سوی محصولات تمایل پیدا می کنند. صاحبان کسب و کارهای نوپا هرگز نباید از این مقوله ی مهم غفلت بورزند و باید بدانند که برندسازی توسط تبلیغات ، برگ برنده ی شما در میدان رقابت با سایر رقبا می باشد.

مهسا صالحی – کارشناس ارشد مدیریت مالی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=85618
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن