کارآفرینی

بررسی گوشی Mi 10T Lite

اگر دنبال یک گوشی 5G ارزان قیمت با صفحه نمایشی با کیفیت که نرخ نوسازی بالایی دارد، یک تلفن همراه با باتری مناسب و عملکرد پردازشی قابل قبول هستید، پیشنهاد ما مدل Xiaomi Mi 10T Lite است. گوشی Mi 10T Lite یکی از مدل‌های سری Mi 10 از شیائومی است که در سپتامبر سال 2020 توسط شیائومی عرضه شد. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی ویژگی‌های Xiaomi Mi 10T Lite بپردازیم و مشخصات این گوشی میان رده شیائومی را بیشتر بررسی کنیم.

معرفی Xiaomi Mi 10T Lite

Xiaomi Mi 10T Lite، برای اولین بار در مهرماه سال 1399 از سوی شیائومی معرفی شد. هرچند این گوشی یک مدل ضعیف از خانواده Mi 10T است، اما در حالت کلی، به عنوان یک گوشی میان‌رده، مشخصات فنی خوبی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد.

به‌طور خلاصه، گوشی شیائومی مدل می 10 تی، یک مدل میان‌رده است که می‌تواند انتظارات کاربران را از یک گوشی اقتصادی – میان‌رده برآورده کند. از جمله ویژگی‌های مهم گوشی Mi 10T Lite می‌توان به صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی با رزولوشن قابل قبول 1080*2400، رم 6 گیگابایتی، دوربین‌های چهارگانه، تراشه قدرتمند اسنپدراگون مدل 750، پشتیبانی از شبکه 5G و همچنین باتری 4820 میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره نمود.

سری Mi 10 شامل 11 مدل می‌باشد که این مدل را می‌توان جانشین مدل Mi 9T Vanilla دانست. در این قسمت با ما همراه باشید تا به معرفی اجمالی ویژگی‌های Xiaomi Mi 10T Lite بپردازیم.

مشخصات Xiaomi Mi 10T Lite

در رابطه با مشخصات کامل گوشی Xiaomi Mi 10T Lite ‌می‌توان گفت:

  • بدنه: طراحی این دوربین در ابعاد 165.4 در 76.8 در 9 میلی‌متر ساخته شده است که دارای وزنی معادل با 215 گرم بوده و از محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس 5 در قسمت جلو و عقب آن بهره می‌برد. همچنین فریم این تلفن‌همراه از نوع پلاستیک است.
  • دوربین: دوربین اصلی شامل چهار لنز است که عبارت‌اند از لنز‌های 64+8+2+2 مگاپیکسل. این تلفن همراه از فیلم‌برداری 4K بهره می‌برد و همچنین دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسل کیفیت دارد.
  • نمایشگر: صفحه نمایش این گوشی، دارای 6.67 اینچ طول با تراکم پیکسلی قابل قبول 395 PPI می‌باشد. نوع صفحه نمایش IPS LCD بوده و محافظ درنظر گرفته شده برای آن Corning Gorilla Glass 5 می‌باشد.
  • پلتفرم: عملکرد Xiaomi Mi 10T Lite بر پایه سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 می‌باشد. سی‌پی‌یو به کار رفته در این مدل از نوع Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G (8 nm) است که شامل هشت هسته به صورت 2 هسته از مدل Kryo 570 2GHz و 6 هسته از مدل Kryo 570 1.8GHz می‌باشد. در کنار این موارد، تراشه Adreno 619 نیز برای پردازش‌های گرافیکی برای Xiaomi Mi 10T Lite در نظر گرفته شده است.
  • حافظه: همان‌طور که در قسمت بالا هم گفتیم، این دستگاه در 2 مدل عرضه می‌شود که شامل حافظه 64 و 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایت می‌باشد.
  • باتری: باتری به کار رفته برای این دستگاه، دارای ظرفیت 4820 میلی‌آمپر ساعتی است که غیرقابل تعویض بوده و از قابلیت شارژ سریع 33 واتی بهره می‌برد

طراحی Xiaomi Mi 10T Lite

مدتی است که تولیدکنندگان تلفن‌های ارزان قیمت بیشتر از پلاستیک به جای شیشه یا فلز استفاده می‌کنند اما در مدل Xiaomi Mi 10T Lite، بدنه پشتی از جنس شیشه گوریلا گلس است نه پلاستیک. این نوع پوشش، جنسی شبیه شیشه دارد اما مقاوم است و احساس بهتری نسبت به پلاستیک القا می‌کند. فریم‌های کناری Xiaomi Mi 10T Lite از جنس پلاستیک است که طبیعتاً به منظور کاستن از قیمت این گوشی از این ماده استفاده شده است.

گوشی شیائومی می 10 تی لایت را با انتظار داشتن یک تلفن بزرگ بخرید. صفحه نمایش آن به بزرگی یک گوشی سطح بالا است و ضخامت آن 9 میلی‌متر است که برخلاف بعضی مدل‌ها باریک نمی‌باشد. ابعاد Mi 10T Lite مشابه Poco X3 NFC است و فقط کمی نازک‌تر از آن می‌باشد. پوشش پشت این گوشی، دارای رنگ‌بندی به رنگ‌های آبی آتلانتیکی، خاکستری مرواریدی و یا رنگ طلایی مانند شن‌های ساحل است.

دوربین و باتری Xiaomi Mi 10T Lite

از میان چهار لنز پشت Mi 10T Lite، تنها لنز اصلی 64 مگاپیکسلی است که کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. لنز با زاویه دید گسترده تصاویر نویزی ایجاد می‌کند و لنزهای تشخیص ماکرو و عمق از نمای نزدیک کیفیت قابل قبولی را ارائه نمی‌دهند.

در حالت کلی، تصاویر ثبت شده در فضایی با نور کافی می‌تواند نتایج خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این حالت، عکس‌ها از رنگ‌بندی خوبی برخوردار هستند و با ثبت تصاویر شارپ، جزئیات را به خوبی به تصویر خواهند کشید

اما در حالتی که نور محیط کم است، جزئیات کمتر به چشم دیده می‌شود. در این حالت، پارازیت زیاد و تصاویر زیاد شارپ دیده نمی‌شوند. همچنین باید گفت دوربین این گوشی دارای فلاش دورنگ LED بوده و از امکاناتی مانند تصویربرداری HDR و پارانوما بهره می‌برد.

باتری 4820 میلی آمپری که در Mi 10T Lite قرار می‌گیرد طی آزمایش پخش دو ساعته ویدیوی ما از 100 درصد به 80 درصد کاهش یافت که در این آزمایش، روشنایی روی حداکثر مقدار خود قرار داشت. – این بدان معنی است که شما در حدود 10 ساعت توانایی مشاهده پخش ویدیوهای دو ساعته را دارید. با این حال فراموش نکنید که باتری بیش از یک روز دوام نخواهد آورد، بنابراین شارژ شبانه همچنان مورد نیاز است.

پردازنده و عملکرد
Mi 10T Lite

برخلاف نامی که در ادامه این مدل -“Lite”- قرار گرفته است، این گوشی عملکرد چندان ضعیفی را ارائه نمی‌دهد. در مدل Xiaomi Mi 10T Lite، از پردازنده Qualcomm Snapdragon 750G استفاده شده است که می‌تواند انتظار ما را بالاتر ببرد. این نوع پردازنده جزو اولین تراشه‌هایی است که از نسل 5G پشتیبانی می‌کند.

در پردازش‌های صورت گرفته شما مشکلی از نظر بازی، اتصال به وای‌فای و … نخواهید داشت و در طول کار کردن دچار وقفه نمی‌شوید. به‌عنوان‌مثال می‌توان به اجرای بازی Call of Duty اشاره نمود که در تست ما، بر روی حداکثر تنظیمات گرافیکی قرار گرفت و اجرای بازی به نرمی و بدون لگ انجام شد.

همچنین از نظر نرم‌افزاری، در رابط کاربری MIUI 12 شیائومی که بر روی سیستم عامل Android 10 این گوشی اجرا می‌شود، دسترسی کامل به خدمات Google Play و Play Store برای برنامه ها وجود دارد و عملکرد روانی را شاهد هستیم.

جمع بندی

برای خرید Mi 10T Lite، این گوشی گزینه مناسبی است اگر:

  • شما یک تلفن 5G درجه یک و ارزان قیمت می خواهید.
  • کیفیت بلندگو برای شما مهم است؛ زیرا شیائومی اسپیکرهای خوبی را حتی در گوشی های مقرون به صرفه مانند Mi 10T Lite قرار می دهد.

از سوی دیگر، اگر به دنبال موارد زیر هستید، پیشنهاد ما خرید مدل دیگری به جای این گوشی است:

  • شما یک دوربین باکیفیت و بدون نقص می خواهید.
  • شما از این گوشی انتظار پردازش‌های سنگینی را دارید.
  • شما دنبال یک تلفن کوچک هستید.

از جمله مزایا و معایب:

  • طراحی بدنه پشت گوشی که شیشه‌ای است.
  • محافظ گوریلا گلس 5 که در پنل پشتی و جلو گوشی قرار دارد.
  • بلندگوهای استریو
  • سرعت شارژ بالا
  • صفحه نمایش 120 هرتز با کیفیت FHD
  • رابط کاربری شیائومی که عملکرد روان و قابل قبولی دارد
  • دوربین سرعت بالایی ندارد
  • مشکلات عمده در حالت بزرگنمایی 2 برابر
  • عدم عملکرد قوی در پردازش‌های سنگین

قیمت Mi 10T Lite در بازارهای جهانی در حدود 300 دلار در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71127
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن