ورزشی

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری: وزنه زدن رستمی را ندیدم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: از اینکه رکوردگیری گذاشتیم تا وزنه‌برداران بجای رفتن به اهواز در اردو برای تیم‌هایشان وزنه بزنند پشیمانم.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره نتایج وزنه‌برداران در رکوردگیری تیم ملی بیان کرد: بیشتر هدف ما از برگزاری رکورد‌گیری این بود که در این شرایط کرونا، ملی‌پوشان برای حضور در لیگ به اهواز نروند و دچار مشکل نشوند اما بعدا پشیمان شدم و بهتر بود که وزنه‌برداران را در اختیار تیم‌های خود قرار می‌دادیم و در همان اهواز وزنه می‌زدند چون مسائلی پیش آمد که به نظرم در اهواز وزنه می‌زدند بهتر بود. اما برای دور برگشت لیگ، همین کار را انجام می‌دهیم و وزنه‌برداران دراختیار تیم‌های خود خواهند بود.

برخواه در مورد تفاوت سطح آمادگی وزنه‌برداران نیز عنوان کرد: این تفاوت سطح آمادگی ملی‌پوشان، طبیعی بود چون آنها با یک سطح آمادگی وارد اردو نشدند و برخی‌ها تمرینات منظم داشتند و برخی ها کامل از تمرینات دور بودند و این پنج هفته اردو نیز برای رسیدن به رکوردهای اصلی کافی نبود. با این حال به نظرم عملکرد قابل قبولی در رکوردگیری داشتند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مورد عملکرد وزنه بردارانی که گزینه اعزام به المپیک هستند، عنوان کرد: علی هاشمی قبل از آغاز اردو، تمرینات مناسبی نداشت اما در این پنج هفته اردو توانست خوب و با انگیزه کار کند و در رکورد گیری توانایی این را داشت بیشتر وزنه بزند اما هم او  و هم ما محتاط بودیم تا دچار آسیب‌دیدگی نشود. علی داودی عملکرد راضی‌کننده‌ای داشت به نظرم تا دور برگشت لیگ می‌تواند رکورد یک ضرب خود را به ۲۱۰ کیلوگرم برساند. در دوضرب بعد از ۲۴۰ کیلوگرم، دو مرتبه وزنه  ۲۵۰ کیلوگرم را روی سینه نتوانست جمع کند اما اعتماد به‌نفس بالایی پیدا کرده است و اگر این روند رو به رشد را ادامه بدهد در مسابقه برگشت می‌تواند وزنه های بهتری بزند.

وی در ادامه اظهار داشت: سهراب مرادی فعلا شرایط این را ندارد که بخواهد در مسابقه وزنه بزند. البته وضعیت او در این پنج هفته اردو خیلی بهتر شده است و بسیار با انگیزه کار می کند و یکی از بهترین نفرات در تمرینات است که با تمام وجود کار می کند و فکر می کنم می توانیم امیدوار باشیم دوباره او را روی سکوی المپیک ببینیم. در مورد کیانوش رستمی هم من هیچ کدام از وزنه های او را نه روی صحنه و نه پشت صحنه ندیدم.

برخواه در پاسخ به این پرسش که الان اوت شدن رستمی برای تیم گهر زمین سیرجان محاسبه می‌شود یانه، عنوان کرد: سالها کار به این شکل بود که وقتی وزنه برداران در مسابقاتی مثل رکورد گیری یا جهانی  و آسیایی شرکت می‌کردند، تیم‌ها می‌توانستند رکوردهای وزنه‌بردار را برای لیگ محاسبه کنند یا آنها را دوباره در لیگ روی تخته بفرستند. این مسئله خودش جای بحث و اما و اگر دارد طبیعتا با این شرایط کیانوش رستمی برای تیمش در اهواز دوباره روی تخته می‌رود.

سرمربی تیم ملی در مورد ادامه برنامه‌های تیم ملی وزنه‌برداری گفت: ما تا قهرمانی آسیا دو مرحله دیگر اردو داریم و اگر مسابقات قهرمانی آسیا اواخر فروردین آغاز شود، اردوی بعدی ما از نیمه دوم دی آغاز می‌شود و تا آخر بهمن ادامه دارد. پس از آن وزنه‌برداران در دور برگشت لیگ شرکت می‌کنند. اردوی آخر که متصل به اعزام است نیز از اول اسفند آغاز خواهد شد. از آنجا که برگزاری اردوهای پیاپی در مجموعه آزادی می‌تواند خسته‌کننده باشد به فدراسیون پیشنهاد دادیم، مکان اردو را تغییر دهد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56783
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن