بانک-بیمه-بورس

بازرسان بانک توسعه تعاون، منصفانه قضاوت و شجاعانه گزارش دهند

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی با سرگروه بازرسان مناطق،شاخص ها و ویژگی های بازرسان و بازرسی مطلوب و اثربخش را تشریح کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین ، محمد شیخ حسینی گفت:بازرسان از لحظ شخصیتی باید «جامع نگر» باشند،در مسیر بازرسی و نظارت «نگاه منصفانه» داشته باشند و تخلفات احتمالی را نیز «شجاعانه» گزارش دهند.
وی ادامه داد:در مسولیت های اجرایی به نظر می رسد نگاه تخصصی و تک بعدی بسیار راهگشاست اما در حوزه فعالیت بازرسی و نظارت نیاز است که همکاران بازرس نگاه جامع نگر به موضوع و همکاران داشته باشند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد:بازرسی یکی از ارکان مهم سازمان خصوصا نهادهای مالی همچون بانک ها است.
شیخ حسینی اعلام کرد:در دوره مدیریت جدید و با حضور آقایان ذوالفقاری و فلاحتی اقدامات مطلوبی در حوزه بازرسی و نظارت صورت گرفته است و سیاست های ابلاغی مدیریت ارشد در حوزه بازرسی به خوبی عملیاتی شده است.
به گفته مدیر عامل بانک توسعه تعاون،در دوره جدید آرامش خوبی بر مجموعه بازرسی حاکم شده همچنین تعامل و هماهنگی بین بازرسان و بدنه مدیریتی موجب شده است به رغم چندبرابر شدن عملیات بانکی در حوزه های مختلف شاهد پایین ترین انحراف در حوزه اجرا باشیم.
این مقام مسوول گفت:با توجه به اینکه اقتصاد کشور بانک محور است و در دولت سیزدهم حجم تسهیلات تکلیفی به شدت افزایش داشته است و همین امر احتمال بروز تخلف و انحراف را بالا می برد اما خوشبختانه با اجرای بازرسی های های دقیق و حرفه ای،میزان انحراف از اهداف و چارچوب های تعیین شده در بانک توسعه تعاون به حداقل ممکن رسیده است.
شیخ حسینی اعلام کرد:یکی دیگر از ویژگی های بازرسان کاردانی است و این به این معناست که بازرس پیش از این در تمام حوزه هایی که قرار است بازرسی انجام دهد فعالیت کرده است.
وی افزود:در دوره جدید یکی از اقداماتی که در دستور کار واحد بازرسی قرار گرفته ،تعامل و همکاری با مدیریت شعب استان ها و مدیران ارشد ستاد برای اصلاح روندهایی است که موجب انحراف احتمالی می شود از سوی دیگر نگاه پیشگیرانه در اولویت فعالیت ادارات بازرسی و نظارت قرار گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فساد،تبانی،اختلاس و جریانات سوء جزو خطوط قرمز مبارزه با فساد در دوره جدید مدیریت قرار دارد،تاکید کرد:بازرسان باید این قبیل تخلفات را پیگیری و کشف کنند و در صورت تایید شدن تخلف،«شجاعانه» اقدام به گزارش دهی کنند.
وی توصیه کرد:از پرداختن به امور جزئی پرهیز کنید و به دنبال اقدامات عمیق و اثر بخش باشید تا از هزینه های تحمیل شده بر بیت المال و حقوق ذینفعان جلوگیری شود.
شیخ حسینی با بیان اینکه همکاران بانک توسعه تعاون پاکدست،سلامت و با تعهد هستند،گفت:با توجه به اینکه فعالیت در حوزه مالی همراه با وسوسه های شیطان است با آموزش می توان جلوی بسیاری از انحرافات و تخلفات را گرفت.
این مقام بانکی ادامه داد:پیشگیری موجب اصلاح امور و صیانت از سرمایه های سازمان و در راس آنها صیانت از سرمایه های انسانی است.
وی تصریح کرد:وظیفه مدیریت ارشد سازمان برنامه ریزی و سیاستگذاری،ادارات ستاد،پشتیبانی و واحدهای صف اجرای برنامه ها و سیاست ها است.از سویی واحدهای بازرسی و نظارتی باید بر حسن اجرای سیاست ها نظارت کنند که خروجی این چرخه یک سازمان اثربخش و کارا با حداکثر بهره وری است.گفتنی است با موافقت مدیرعامل بانک سرگروه های مناطق از شش منطقه به ده منطقه افزایش یافت .بررسی عملکرد بازرسان نشان می دهد تعداد بازرسی ادواری از شعب با ثبت 122 درصد هدف محقق شده به 541 مورد رسیده است .از سویی 20 مورد بازررسی ادواری از مدیریت شعب استانها صورت گرفته و 139 مورد بازررسی الکترونیکی نیز انجام شده است
در پایان این مراسم مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اهدای لوح تقدیر از تلاش های سرگروه های بازرسی مناطق تقدیر کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102471
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن