بانک-بیمه-بورس

این سرمایه «خالص» است

سرمایه با سرمایه فرق دارد. این جمله می تواند برای غریبه های علم اقتصاد عجیب باشد اما آنها که با زیروبم های بازار سرمایه آشنایی دارند عمق این جمله را به آسانی درک می کنند.

سرمایه های صنعت بیمه از جمله سرمایه های طلایی به شمار می روند چراکه از مجموعه پول های خرد مردم اقتصادی تشکیل شده اند. مبالغ اندکی که در شرایط عادی خاصیت تور مزایی دارند و از سوی دیگر به محض ورود به چرخه اقتصادی به بازارهای غیررسمی سرمایه ای سرازیر می شوند.
برای مثال مبالغی که به عنوان حق بیمه های زندگی از سوی بیمه گذاران به صنعت بیمه پرداخت می شود یک سرمایه گذاری آینده نگر است و در کوتاه مدت هیچ گونه تعهدی برای بازگشت آن بر عهده صنعت بیمه نیست. به همین خاطر شرکت های بیمه می توانند با آرامش خاطر و اطمینان به عرصه های گوناگون سرمایه گذاری ورود کنند.
البته همان اندازه که سرمایه های بیمه می توانند با آرامش خاطر و اطمینان به عرصه گوناگون سرمایه گذاری ورود کنند.
البته همان اندازه که سرمایه های صنعت بیمه، سرمایه طلایی و خاص به شمار می آیند سپرده گذاری آن نیز متفاوت است. قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان نخستین شرط سرمایه گذاری آن نیز متفاوت است. قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان نخستین شرط سرمایه گذاری صنعت بیمه است که البته پیش روی صنعت بیمه نیست اما راه ورود سرمایه های صنعت بیمه به بازارهای اصلی گشوده است.
خوشبختانه شورای عالی بیمه در سال های اخیر «روز آمدتر» شده و در مقاطع حساس، وارد می شود و با اصلاح قوانین و تدوین آیین نامه ها به رشد کمی و کیفی صنعت کم می کند که ابلاغ دستورالعمل جدید مبنی برافزایش سقف سرمایه گذاری دربورس از همان دست تصمیمات مفید ارزیابی می شود.
سرمایه خالص صنعت بیمه برای بازاری که تشنه سرمایه گذاری های مولد است یک اهرم قدرتمند برای صنعتی به حساب می آید که وظیفه اش تنها برقراری آرامش و اطمینان در کشور نیست چراکه توانمند سازی صنعت بیمه و پویایی بیمه گران هم در کنار آرامش خاطر بیمه گذاران موضوع مهمی است که نباید از نظرها دور بماند.
مصطفی زندی
مدیرروابط عمومی بیمه مرکزی ایران

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56342

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن