کارآفرینی

ایجاد 3 هزار شغل در حوزه صنایع دستی با همکاری بنیاد برکت

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرآیند ایجاد 3 هزار شغل با حمایت از یک‌هزار طرح تولید صنایع دستی با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا آغاز شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: یکی از اقشاری که در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیدند، تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی، گردشگری و بوم‌گردی هستند. بر این اساس، مقرر شد، افرادی که از سوی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی معرفی می‌شوند، مورد حمایت قرار گیرند تا کسب‌وکارشان احیاء شده و به چرخه تولید بازگردند.

امیرحسین مدنی، مناطق هدف این تفاهم‌نامه را 300 شهرستان اعلام کرد و افزود: متناسب با نیاز هر یک از معرفی‌شدگان، سرمایه در گردش به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی بنیاد برکت تا سقف 500 میلیون ریال به شکل قرض‌الحسنه با تنفس شش ماهه و بازپرداخت 60 ماهه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، اولویت استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده با آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها است.

مدنی با اشاره به مشاغل ایجاد شده از سوی بنیاد برکت در حوزه گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: 11 درصد کل طرح‌های اشتغال‌زایی برکت مربوط به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی می‌شود و تا به امروز 5900 طرح در این حوزه‌ها راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و با همکاری‌های مشترک، ظرف شش ماه یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایجاد می‌شود که امکان کسب‌وکار برای 3 هزار نفر را فراهم خواهد آورد.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اشتغال‌زایی و توانمندسازی در مسیر جهش تولید بیان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی 60 هزار طرح در حوزه مشاغل خرد و خانگی را در دستور کار خود قرار داد که تا به امروز 52 هزار طرح راه‌اندازی شده و تا پایان سال، همه 60 هزار طرح برنامه‌ریزی شده محقق خواهد شد.

مدنی، ایجاد شغل برای آسیب‌دیدگان از کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: تا به امروز 13 هزار طرح اشتغال‌زایی منجر به ایجاد 40 هزار شغل با محوریت آسیب‌دیدگان از کرونا به بهره‌برداری رسیده است.

پویا محمودیان-معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی نیز در ادامه، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این تفاهم‌نامه، توانمندسازی تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، فروشندگان، صادرکنندگان و پشتیبانان حوزه تولید در صنایع دستی با محورریت و نگاه ویژه به صنعت‌گران و فعالان آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: فعالان صنایع دستی بیشترین آسیب را در دوران کرونا متحمل شده‌اند، به‌طوری که در این مدت تمامی‌نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و رویدادهای این صنعت متوقف و تعطیل شده است. همچنین در طول یک‌سال گذشته، گردشگران داخلی و خارجی در حوزه صنایع دستی حضور نداشته‌اند که باعث وارد آمدن خسارات هنگفت به این حوزه شده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر حفظ و پایداری مشاغل موجود و اشتغال‌آفرینی‌های جدید در حوزه صنایع دستی بیان کرد: اطلاع‌رسانی مربوط به تفاهم‌نامه در 31 استان کشور آغاز شده است و هنرمندان و صنعت‌گران می‌توانند به ادارات کل میراث در استان‌ها مراجعه کرده و برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60877
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن