کارآفرینی

ایجاد اشتغال خانگی؛ مهم‌ترین راهبرد کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: معتقدیم مهم‌ترین وظیفه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ما تربیت و پرورش فرزندان و یتیمان است و بر همین  اساس مهم‌ترین راهبرد کمیته امداد ایجاد اشتغال خانگی است.

به گزارش تفاهم آنلاین، مرتضی بختیاری در آیین افتتاح زنجیره صنعت نوغانداری در گلستان تصریح کرد: حدود ۶۵ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بوده که برای این افراد اشتغال خانگی ایجاد می‌شود تا تربیت آن‌ها تحت تاثیر اشتغال قرار نگیرد.

وی، صنایع روستایی و اشتغال خانگی را مقوله‌های مهم ماندگاری روستائیان دانست و خاطرنشان کرد: هر چه روستاها آبادتر شود و در کنار آن اشتغال خانگی و صنایع روستایی توسعه یابد، بی‌شک ماندگاری روستائیان و عدم مهاجرت آن‌ها به شهرها کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، راه‌اندازی پنل خورشیدی در روستاها را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: فعال کردن پنل خورشیدی، سبب ایجاد اشتغال نمی‌شود ولی ماندگاری روستائیان در روستاها را افزایش می‌دهد.

بختیاری از ثبت جهانی فرش دستباف کمیته امداد خبر داد و بیان داشت: تولید فرش با کیفیت دستباف توسط مددجویان کمیته امداد سبب شد تا دو ماه پیش، فرش دستباف کمیته امداد با الگوی احسان ثبت جهانی شود.

وی با اشاره به افتتاح زنجیره صنعت نوغانداری در گلستان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا 30 درصد از سهم نوغانداری کشور توسط کمیته امداد فراهم شود که این امر تاکنون به 15 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا تیرماه سال 1400 و با تکمیل این زنجیره، محقق شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51355
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن