کارآفرینی

انگیزه های کارآفرینی چیست؟

انگیزه های کارآفرینی ،قدم های های لازم برای تبدیل شدن افراد به کارآفرینان موفق است.همه ی جوامع دریافته اند که کارآفرینی و تقویت فعالیت هایی با رویکردهای کارآفرینانه باعث مصون ماندن آن ها در برابر بسیاری از تحولات و رکودهای اقتصادی است. در واقع فعالیت های کارآفرینانه یک راهبرد موثر در مبارزه با فقر و ارتقای کشورهای کم برخوردارتر است. اما یکی از اهداف مهم و تعیین کننده در ترویج و آموزش کارآفرینی، ایجاد انگیزه لازم برای انجام دادن فعالیت های کارآفرینانه است تا میل و رغبت کافی برای شروع یک کسب و کار جدید در علاقمندان ایجاد شود. به بیان دیگر ،انگیزه های کارآفرینی قدم های لازم برای تبدیل شدن افراد به کارآفرینان موفق است، که درمواجهه و تقویت آن، نوع و چگونگی نظام انگیزشی در راستای مواجه با ابعاد مختلف فعالیت های کارآفرینانه بسیار حائز اهمیت است.

اگر چه مدام از رسانه های مختلف ،مزایای کارآفرینی و زندگی هیجان انگیز کارآفرینان بزرگ به نمایش گذاشته می شود،اما در حقیقت کار کردن و کسب درآمد از طریق کارآفرینی، آن چنان هم کار ساده‌ای نیست. هم شروع فعالیت های کارآفرینانه نیاز به انگیزه هایی قوی دارد و هم ثابت قدم ماندن در مسیر پر پیچ و خم جاده ی کارآفرینی نیازمند انگیزه های قوی است. هر شخص کارآفرینی ممکن است در برهه ی از زمان و مکان، تحت شرایط روحی و محیطی انگیزه ی خود را ازدست بدهد، بالاخص اگر در اول راه باشد و هنوز تاب آوری لازم در برابر شرایط پرتلاطم اقتصادی جامعه  و کسب و کارها را نداشته باشد.

راهکارهای افزایش انگیزه ی کارآفرینان

اما راهکارهای افزایش انگیزه ی کارآفرینان چیست و چه عواملی به آن ها کمک می کند که در راستای رسیدن به موفقیت ثابت قدم تر باشند. هدف گذاری ؛شاه کلید رسیدن به موفقیت است. اگر به تازگی وارد مسیر کارآفرینی شده اید. هر چند وقت ،کمی مکث کنید و به راهی که پیموده اید و پیش رو دارید ،به طور عمیق تری بنگرید. هر چقدر مسیر طی شده و مانده بر هدف گذاری اولیه تان منطبق تر باشد ،شما موفق تر خواهید بود. رسیدن به هدف، خود یک ایجاد انگیزه کسب و کار است. مدام این انگیزه را در خودتان پررنگ و پررنگ تر کنید. خیلی طبیعی است که بعد از گذشت چند ماه و یا چند سال ،انگیزه های اولیه ی قوی ذهنی تان کم رنگ شود. این شما هستید که باید شرایط را مدیریت کنید.

کارآفرینی و توسعه
کارآفرینی و توسعه

زاویه ی نگرش تان را به وقایع کسب و کارتان ،بالاخص شکست هایتان را تغییر دهید. در تمام سخنرانی های انگیزشی موفقیت در جهان یک مطلب مهم پر تکرار است. شکست ،مقدمه ی موفقیت است. شکست های کاری باید انگیزه ی سکوی پرتاب شما باشد. عوامل پیروزی کارآفرینان مطرح جهان را بخوانید و از آنها انگیزه بگیرید. با خواندن سرگذشت کارآفرینان دیگر، متوجه مشکل و راه ‌حل آن ها خواهید شد. کارآفرینی یک نمایش تک نفره نیست. فرقی نمی کند که شما تا چه اندازه فرد توانمند و با استعدادی هستید، در همه حال به حمایت افراد با استعداد و پرانرژی نیاز خواهید داشت. اطرافیانتان در ایجاد انگیزه و افزایش رغبت شما به فعالیت های کارآفرینانه بسیار موثرند. افراد با انگیزه را برای کسب و کارتان جذب کنید تا از آن ها به عنوان یک منبع انرژی انگیزه و الهام بگیرید. آدم های بدبین، منفی نگر و بی انرژی تمامی زحمات شما را به هدر خواهند داد.

تقویت انگیزه از عوامل موفقیت

انگیزه، نیروی محرکه ای در افراد است که آنها را به نحوی پیش می راند که بتوانند عمل کنند و خود را به قله های موفقیت نزدیک تر نمایند. اگر شرایط مالی خوبی ندارید، از کاری که هم اکنون در آن مشغولید، رضایت ندارید  و بستری مناسب برای شکوفایی خلاقیت و استعدادهایتان ندارید، همین امروز دست به کار شوید. تک تک موارد مذکور پتانسیل آن را دارد که با ایجاد انگیزه های قوی، کسب و کارتان را متحول کند و شما را در کسوت یک کارآفرین موفق در جامعه معرفی نماید. نیاز دستیابی به موفقیت یکی از مهم ترین انگیزه های فعالیت های کارآفرینانه است که می تواند آینده ی کاری شما را تضمین نماید.

دکتر حوریه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81043
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن