اقتصادیبانک-بیمه-بورس

انجام فرآیند تسهیلات 12 میلیونی به ازای هر کارگر تا خرداد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید زرندی با اشاره به شرایط ویژه ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت:​ کشور‌های مختلف متناسب با توان خود حمایت‌هایی را انجام دادند و در کشور ما هم چند تصمیم گرفته شده که از جمله آنها ارائه تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای جبران برخی از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: دولت حمایت‌های مختلفی از جمله​ حمایت‌های مالیاتی،​ ارائه تسهیلات بیمه تامین اجتماعی و امهال بانکی را در نظر گرفته است.

زرندی گفت: تسهیلات از منابع بودجه عمومی نبوده، بلکه ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها تکلیف شده است که در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد و بخشی هم از کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی تامین شده است.

وی افزود:​ ۲۶ هزار میلیارد تومان از تسهیلات به سمت خرید‌های اعتباری خانوار‌ها برای افزایش تقاضا هدایت می‌شود و از ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات، ۴۴ هزار میلیارد تومان برای کسب و کار‌ها و ۵ هزار میلیارد تومان هم برای بنگاه‌های بزرگ‌تر اختصاص داده می‌شود.

* افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی

صابر پرنیان، مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز با محوریت نحوه تخصیص تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه های اقتصادی گفت:​ کار واحد‌های صنعتی در اوایل سال با ظرفیت ۳۰ درصد آغاز شد و اکنون به حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده است.

وی افزود:​ در سه ماهه سوم سال گذشته ظرفیت بسیاری از واحد‌های صنعتی فعال شد و رونق خاصی از نظر اشتغال، سرمایه‌گذاری و فعالیت واحد‌های تعطیل را شاهد بودیم، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا به ظرفیت مورد نظر ​نرسید.

وی گفت: در شهرک صنعتی شمس آباد ۱۶۰۰ واحد داریم، اما فقط حدود ۱۰ واحد مشمول مشوق تسهیلاتی سازمان تامین اجتماعی می‌شوند، یعنی مصوبه دولت نگاه خاصی به واحد‌های صنعتی ندارد و صنوف را دیده است.

پرنیان با بیان اینکه​ افزایش هزینه تولید، ​کمبود سرمایه در گردش و برگشت خوردن چک‌ها از جمله مشکلات واحد‌های صنعتی است، افزود: امیدواریم تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت زودتر اجرایی شود و ساز و کار آن به گونه‌ای باشد که واحد‌های صنعتی به ویژه کسب و کار‌های کوچک از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22142
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن