اقتصادی

امکانات سامانه مودیان مالیاتی گیتی حساب

  سامانه مودیان مالیاتی در پرداخت مالیات و حفظ ایمنی مودیان امکانات بسیاری دارد که در این مقاله به توضیح آن ها می پردازیم.

سامانه ای که سازمان امور مالیاتی کشور برای سهولت در پرداخت مالیات و حفظ ایمنی مودیان در پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی راه اندازی کرده است دارای امکانات گسترده ای میباشد که در این مقاله به معرفی این امکانات میپردازیم:

لازم به ذکر است جهت بهره برداری از این امکانات جامع و کامل میبایست ابتدا در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام نمایید، پس از آن با مراجعه به سایت مودیان مالیاتی و ایجاد کارپوشه اختصاصی برای کسب و کار خود امکان تبادل اطلاعات میان خریداران، فروشندگان و سازمان امور مالیاتی را خواهید داشت.

1- امکان سامانه مودیان مالیاتی که به هر مودی مالیاتی میدهد اختصاص کارپوشه یا پنل کاربری به هر یک از مودیان مالیاتی میباشد

2- امکان سامانه مودیان  تبادل اطلاعات موثر میان مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی کشور میباشد که این امر باعث میشود مودیان گرامی از ریز جزئیت قوانین سازمان مطلع باشند و در پرداخت مالیات دچار مشکلی نشوند

3- امکان سامانه مودیان مالیاتی مرجع نهایی بودن این سامانه برای ثبت و صدور و استعلام صورتحساب‌های الکترونیکی میباشد

4- امکان اتصال مودیان گرامی به این سامانه توسط هر وسیله‌ای که حافظه مالیاتی داشته باشد یکی دیگراز امکانات سامانه مودیان مالیاتی میباشد

5- افزایش شفافیت، ازجمله دیگر از امکانات سامانه مودیان میباشد، که در آن مشخصات شهروندان به همراه اطلاعات مالی آن‌ها برای دولت قابل دسترسی هستند که این باعث شفافیت بیشتر در امور مالی و مالیاتی کشور میشود.

6- کاهش هزینه‌ها، درواقع با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، هزینه‌های مربوط به ارسال مکاتبات، حضور در دفاتر مالیاتی و غیره را به شدت کاهش می‌دهد که این به نفع مودی میباشد

7- افزایش سرعت و دقت:، زمانی که شما دیگر از سامانه مودیان مالیاتی استفاده نمایید، ارسال اطلاعات مالی و مالیاتی به دولت به شکل آنلاین انجام خواهد شد. این باعث افزایش سرعت و دقت بیشتر در ارائه اطلاعات مالی و مالیاتی کسب و کار شما می‌شود.

8- جلوگیری از تقلب،  با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، اطلاعات مالی و مالیاتی شهروندان به شکل آنلاین به دولت ارسال می‌شود و شما دیگر نگران تقلب هایی که ممکن است در مکاتبات صورت میگرفت نخواهید بود.

9-سهولت در پرداخت مالیات، از جمه دیگر امکانات سامانه مودیان به شمار میرود، با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، پرداخت مالیات بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌شود. این سامانه به کاربران امکان می‌دهد تا در هر زمانی که بخواهند، مالیات خود را پرداخت کنند.

10- ارسال مستقیم یا از طریق شرکت‌های معتمد

11- ارسال صورت حساب فروش اصلی، اصلاحی و ابطالی

12- ارسال صورت حساب برگشت فروش ، اصلاح و ابطال آن همراه

13- ارسال صورت حساب فروش با ارز غیر از ریال

14- ارسال صورت حساب با نوع فروش صادراتی به همراه اصلاح و ابطال آن

15- ارسال صورت حساب صادراتی با نوع فروش خدماتی به همراه اصلاح و ابطال آن

16- امکان ارسال صورت وضعیت پیمانکاری با الگوی فروش عادی به سامانه مودیان

17- امکان ارسال صورت حساب با الگوی ارزی به سامانه مودیان

18- مشاهده آخرین وضعیت صورت‌حساب‌های ارسال‌شده به سامانه در نرم‌افزار

19- وجود نگاشت‌های واحد سنجش، ارز، طرف حساب ، کالا یا خدمت

20- وجودنگاشت مفاد پیمانکاری براساس آخرین دستورالعمل

21- امکان استعلام‌گیری خودکار با ارسال  صورت‌حساب به سامانه مودیان

22- امکان تغییر تاریخ شروع ارسال صورت حساب سامانه مودیان

23- امکان اضافه شدن شناسه کالا و شناسه منحصر به فرد مالیاتی به پرینت فاکتور

24- امکان خروجی اکسل در فرم جمع آوری صورت‌حساب  سامانه مودیان

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با سامانه مودیان این لینک مراجعه کنید.

تسهیلات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

علاوه بر امکاناتی که سامانه مودیان در اختیار شما قرار داده است، تسهیلات و تشویق هایی نیز با رعایت قانون پایانه های فروشگاهی برای مودیان مالیاتی و خریداران کالاها و خدمات در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد :

 

1 – مشوق صاحبان مشاغل :

تسهیلات اول مختص مودیانی است که اشخاص حقیقی هستند و صاحب کسب و کار می باشند، به  این صورت که :

به مدت ۵ سال پس از استقرار سامانه مودیان صاحبان مشاغلی که فروش های خود را به وسیله پایانه فروشگاهی انجام میدهند و همچنین خرید کالاها و خدمات خود را از اشخاص عضو سامانه مودیان انجام می دهند، معادل  ( بیست درصد ) مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به سازمان مالیاتی یا ۱% ( یک درصد ) فروش وی  در هر دوره مالیاتی ( هر کدام از دو مورد مذکور که رقم کمتری داشته باشد و حداکثر تا ۶ میلیون تومان ) به عنوان پاداش همکاری از مالیات بر ارزش افزوده دوره یا دوره های بعدی ( فصل یا فصل های بعدی ) وی کسر کند.

در صورتی که مودی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نباشد، پاداش مذکور از مالیات بر درآمد همان سال تا حداکثر ۵۰% ( پنجاه درصد )  مالیات آن ها خواهد بود.

 

2 – مشوق مصرف کنندگان نهایی 

دومین گروه تسهیلات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان شامل حال مصرف کنندگان نهایی می گردد.

طبق تعاریف مالیاتی مصرف کننده نهایی شخص حقیقی است که کالاها و خدمات خریداری شده را متناسب با نیاز خود و برای مصرف شخصی خریداری می کند و از کالا و خدمات خریداری شده برای فروش و عرضه به دیگران استفاده نمی کند.

3- مشوق مربوط به مصرف کنندگان نهایی

مصرف کنندگان نهایی که خرید های خود را از فروشنده های مجهز به پایانه های فروشگاهی و پرداخت ان را از طریق شبکه پرداخت بانکی انجام می دهند، از هر ۱۰ صورتحساب الکتر.نیکی خرید آن ها به صورت قرعه کشی انتخاب شود و ۲ برابر مبلغ ارزش افزوده خرید بابت ان صورتحساب به وی برگشت داده می شود.

این پاداش دریافتی تا سقف معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم معاف از مالیات است و مازاد برآن مشمول مالیات بوده و باید اظهارنامه مالیات آن ارسال شود.

 

4 – مشوق مشمولان قانون ارزش افزوده

این مشوق خاطر نشان می کند :

سازمان مالیاتی می تواند در صورت ثبت نام مودی در سامانه مودیان و انجام تکالیف قانونی مربوط به ان، بدهی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده سال های ۱۳۹۶ و قبل از آن را قطعی کند و جرائم مربوط به آن را به مدت ۳ سال تعلیق کند.

منبع : گیتی حساب

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100046

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن