گزارش

مدیرعامل ایمپاسکو مطرح کرد: امضای تفاهم نامه با دانشگاه زابل؛ گامی در جهت توسعه نیروی انسانی بومی

در راستای اجرای سیاست ارتباط صنعت و دانشگاه برای بهره مندی از توان علمی تحقیقاتی دانشگاه زابل، برای توسعه همه جانبه و شناسایی راه‌های افزایش مشارکت در عرصه‌های گوناگون تخصصی، تفاهم‌نامه همکاری علمی و اجرایی میان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و دانشگاه زابل به امضا رسید. به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، امیرعلی طاهرزاده در جلسه امضای تفاهم نامه با دانشگاه زابل با بیان این مطلب گفت: هدف از انعقاد این تفاهم­نامه ایجاد همکاری بین دانشگاه و شرکت در زمینه­‌های تعریف شده و مبتنی بر توانمندی‌ها و امکانات طرفین (اعم از توانمندی­های علمی، تحقیقاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی) است.

وی در ادامه افزود: استان سیستان و بلوچستان یکی از اهداف اصلی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه انجام پروژه های اکتشافی است و امیدواریم ماحصل این اکتشافات، معادنی باشد که توسط نیروی انسانی متخصص و بومی به بهره برداری لازم برسد چراکه به اعتقاد ما حیات بخش معدن به نیروی انسانی برمی گردد.

مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه زابل گفت: موارد قابل همکاری با دانشگاه بر اساس این تفاهم نامه شامل شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی بر مبنای توانمندی ها و امکانات شرکت و دانشگاه در حوزه هایی همچون ارتقای بهره‌وری، فناوری و بهینه‌سازی از مرحله اکتشاف تا فرآوری معدنی، ژئوفیزیک، مطالعات و پژوهش­های مرتبط با فرآوری مواد معدنی، مطالعات زمین‌شناسی، طراحی استخراج، مطالعات فنی و اقتصادی، شیمی و فیزیک خاک، هیدرولوژی، مسایل زیست محیطی با جدیدترین روش‌های موجود در دنیا، راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه است.

طاهرزاده خاطر نشان کرد: هماهنگی و همکاری در زمینه پروژه­ها و طرح­های تحقیقاتی، طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس کشور، شناسایی و معرفی نیازهای پژوهشی صنایع و همچنین بررسی نیاز به فناوری های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه‌ریزی جهت نیل به موارد اولویت‌دار، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، اجرای پروژه‌های پژوهشی کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی از دیگر مفاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه زابل است.

در ادامه پیمان افراسیاب؛ رییس دانشگاه زابل با اشاره به پتانسیل های معدنی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در آینده ای نزدیک رشته های معدنی را در دانشگاه زابل فعال خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: با فعال شدن پروژه های اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان سیستان و بلوچستان، فرصت های شغلی جدیدی در این استان ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82576
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن