الگوی جدید و ممتاز مشتریمداری در بیمه سرمد
بیمه سرمد در هفته گذشته الگویی جدید برای تکریم از ذینفعان عمده خود را رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ،این شرکت با هدف ارائه خدمات بیمهای و پیگیری امور مربوط به آن برای کارمندان و بازنشستگان بانک صادرات ایران، اقدام به افتتاح مجتمع تخصصی بانک و بیمه کرده است که میتواند الگوی مهمی برای تکریم ذینفعان بزرگ سازمانی شرکتهای بیمه محسوب شود.
در حال حاضر بیش از 66 درصد سهام شرکت بیمه سرمد در اختیار شرکتهای زیرمجموعه و وابسته بانک صادرات ایران است که کارمندان و بازنشستگان بانک صادرات ایران خودشان مستقیماً سهامداران اصلی برخی از این شرکتها هستند.
بر اساس این رابطه سهامداری، تمامی کارکنان و پرسنل شاغل بانک صادرات ایران و شرکتهای وابسته آن از پرتفوی بیمهای بیمه سرمد برخوردارند و عملاً جامعهای بیش از 50 هزار نفر در خانواده بانک صادرات ایران مستقیماً و به صورت مداوم از خدمات این شرکت بیمهای استفاده میکنند که با در نظر گرفتن بعد خانوار، رقمی نزدیک به 200 هزار نفر را شامل میشود.
در سالهای گذشته یکی از چالشهای بیمه سرمد، عدم رضایت کارکنان و بازنشستگان بانک صادرات ایران به عنوان ذینفعان اصلی سهامدار عمده از خدمات این شرکت و یا درستتر، چگونگی رسیدگی به درخواستها و پروندههای درمانی آنها بوده است. پیش از این، بیمه سرمد با راهاندازی مدیریت بانک و بیمه، تلاش کرده بود تا تعامل بیشتری با بانک برقرار کرده و این مدیریت ابزاری برای انتقال چالشهای داخلی بانک در حوزه بیمه به این شرکت و همچنین پیگیری طرحهای مهم بیمهای ارائهشده در بانک باشد. این مدیریت عملاً در رفع نارضایتیهای همکاران در بررسی و کوتاه کردن پروسه بررسی مدارک و واریز خسارات توفیقی کسب نکرد اما در همکاریهای استراتژیک با بانک صادرات ایران از جمله راهاندازی باجههای بیمه سرمد در شعب بانک صادرات ایران موفقیتهای چشمگیری داشت.
حال و در دوره جدید مدیریتی در بیمه سرمد و بانک صادرات ایران، با تدبیر مدیرعامل بیمه سرمد جهت تکریم کارمندان و بازنشستگان بانک صادرات ایران، مجتمع تخصصی بانک و بیمه برای تسریع در مدیریت درخواستهای این گروه راهاندازی شده است؛ اقدامی نوآورانه که میتواند به رضایت هرچه بیشتر بانک صادراتیها از تعامل با بیمه سرمد بیانجامد.
راهاندازی این مجتمع تخصصی از چند سو حائز اهمیت است که بینش و تدبیر درست مدیریت بیمه سرمد را نمایانتر میکند. افتتاح مجتمع تخصصی برای یک گروه از ذینفعان، نشان از اثبات اهمیت داشتن رضایت همکاران بانک صادرات برای تیم مدیریتی بیمه سرمد دارد که میتواند موجب زدودن بدبینیها و تقویت جایگاه بیمه سرمد نزد افکار عمومی داخل برج سپهر شود. از سوی دیگر، راهاندازی این مجتمع تخصصی، موجب تعدیل حجم کاری اداره کل رفاه بانک صادرات ایران در بررسی پروندههای بیمهای همکاران و بازنشستگان شده و پاسخگویی مطلوبتری به انتظارات و خواستههای کارمندان بانک صادرات صورت خواهد گرفت. در همین حال، همانگونه که سیدمحمدمهدی بهشتینژاد، مدیرعامل بیمه سرمد در آیین افتتاحیه این مجتمع وعده داده است، با راهاندازی این واحد تخصصی، در کمتر از یک ماه پروندههای درمانی و فنی همکاران بانک صادرات ایران بررسی شده و پرداخت خسارات در مدت کوتاهی انجام خواهد گرفت.
این الگوی مشتریمداری برای ذینفعان گروهی، در سایر شرکتهای بیمه نیز میتواند مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از بانکهای کشور سهامدار شرکتهای بیمهای زیرمجموعه خود هستند و حتی برخی نهادها، شرکتهای بیمهای را سهامداری میکنند که این الگو در کاهش نارضایتیهای کارمندان آنها میتواند نقشآفرین باشد.