اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

افزایش 22 درصدی تولید خودرو در سه ماه امسال

حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر به قزوین برای افتتاح سه واحد صنعتی و بررسی وضعیت تولید در استان قزوین در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر با تحریم‌های ظالمانه بیشترین سختی و مشکلات را در بخش‌های مختلف صنعت و معدن داشته‌ایم و شاید اگر همت صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی نبود وضعیت بسیار وخیم‌تری داشتیم.

وی اضافه کرد: در سفر به استان‌ها شاهد فعالیت جهادی بسیاری از صنعتگران هستیم که با غیرت دینی و ایرانی خود اجازه نداده‌اند تا واحدشان تعطیل شده و کارگران بیکار شوند که این ایثار در جبهه اقتصادی برای ما بسیار با ارزش است. سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: در سفر به قزوین هم که سه واحد صنعتی قطعات خودرو، نساجی و پلی اتیلن و پلاستیک را افتتاح کردیم این فعالیت ارزشمند و در واقع جهش تولید در مسیر پیشرفت کشور کاملاً مشهود بود البته مشکلات و موانع هم داریم که باید برای آن تدبیر کنیم.

مدرس خیابانی گفت: بدون تردید امروز جای جای کشور مانند یک کارگاه بزرگ تولیدی شده که تولید و فعالیت در آن موج می‌زند و در برخی مناطق تولید بر اساس روال عادی ادامه دارد. سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: باید این موضوع را در نظر داشت که کشور در سخت‌ترین تحریم‌ها و خصمانه‌ترین وضعیت قرار دارد اما تولید متوقف نشده و این موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنیم. مدرس خیابانی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش بی رویه قیمت خودرو یادآور شد: بالا رفتن قیمت خودرو دلایل زیادی دارد که کلان است و با پیش فروش خودرو و تعیین شرایط ویژه که محصول به دست مصرف کننده واقعی برسد در حال رصد و کنترل آن هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور تولید قرار دارد و در سه ماهه اول امسال ۲۲ درصد تولید خودرو در کشور اضافه شده تا بازار کنترل شود. مدرس خیابانی گفت: آنچه مشکل ساز شده سرمایه‌های سرگردان است که در دست افرادی قرار دارد که هر گاه وارد هر حوزه اقتصادی می‌شوند هم مخرب هستند و هم آسیب می‌زنند که باید آن را کنترل و مدیریت کنیم.

وی یادآور شد: باید خودرو از سفته بازی و دلال بازی خارج شود به همین دلیل شرایطی برای ثبت نام خودرو تعیین شده که این محصول وسیله کاسبی و دلالی نشود و هر کس که مصرف کننده واقعی است بتواند خودرو ثبت نام کند. سرپرست وزارت صمت بیان کرد: دولت با کمک بانک مرکزی تلاش می‌کنند تا نوسان قیمت‌ها کنترل شود و به تدریج شاهد کنترل بازار خواهیم بود.

وی در خصوص احیا واحدهای راکد و تعطیل شده نیز اظهار داشت: اخیراً مصوبه‌ای گذرانده شد تا واحدهای مشکل دار در ستاد تسهیل مشکلات خود را حل کنند و این روند امسال با جدیت ادامه دارد تا کارخانه‌های نیمه تعطیل را وارد چرخه تولید کنیم. مدرس خیابانی اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی کشور حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی داریم که ۹۵۰۰ واحد غیر فعال و مشکل دار است که این واحدها در اولویت احیا قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30127
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن