انرژی

افزایش ۱۵ درصدی راندمان نیروگاه‌های گازی

مدیرعامل شرکت برق حرارتی ایران از افزایش ۱۵ درصدی بهره وری نیروگاه‌های گازی راندمان پایین با تبدیل آن‌ها به سیکل ترکیبی خبر داد.

به گزارش تفاهم آنملاین به نقل از صدا و سیما، حسن طرز طلب با اشاره به اینکه این افزایش راندمان با اجرای پروژه‌ها به روش بیع متقابل در کشور محقق می‌شود. گفت: با اجرای این نوع پروژه‌ها بین بخش خصوصی و دولتی و تبدیل نیروگاه‌های گازی با راندمان پایین به سیکل ترکیبی، می‌توان به مقدار چشم گیری راندمان این نیروگاه را افزایش داد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه در این راستا شناسایی شده است، افزود: تاکنون ۵۰ درصد از عملیات اجرایی تبدیل نیروگاه‌های گازی شناسایی شده به سیکل ترکیبی یعنی معادل سه هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور عملیاتی شده و بخشی از این نیروگاه‌ها نیز سال گذشته به مدار تولید وارد شده است.

مدیرعامل برق حرارتی ادامه داد: تبدیل هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه گازی راندمان پایین به سیکل ترکیبی به معنای ورود هشت هزار و ۶۰۰ مگاوات برق به شبکه کشور است که این اتفاق یک درصد کل راندمان نیروگاه‌های گازی کشور را افزایش می‌دهد. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال باید راندمان نیروگاهای کشور از ۳۸ و ۶ دهم درصد به ۳۹ درصد برسد که اجرای این پروژه‌ها یکی از راهکارهای افزایش بهره وری است.

وی همچنین گفت: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی سبب صرفه جویی مصرف گاز در نیروگاه‌ها می‌شود به این ترتیب که تبدیل هر واحد گاز به سیکل ترکیبی ۲۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی گاز را در پی دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48348
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن