سیاسی

افتتاح ۴۲۲ طرح در بخش‌های ورزش و گردشگری توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور در بیست ‌و پنجمین هفته پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» ۴۲۲ طرح در حوزه‌های ورزش و ‌جوانان و گردشگری را افتتاح کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، این طرح ها شامل ۳۳۵ طرح در حوزه ورزش و جوانان و ۸۷ طرح در حوزه گردشگری بودند که با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی پس از دستور افتتاح این طرح‌ها گفت: باید از میراث فرهنگی که به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی هم حفاظت و هم به خوبی معرفی کنیم.

رئیس جمهوری افزود: ما باید از میراث فرهنگی که مربوط به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی حفاظت و معرفی کنیم و مردم جهان را دعوت کنیم تا این آثار را ببینند و بدانند این ملت دارای سوابق مهمی بوده است.

وی بیانکرد: هر کس به ایران سفر می‌کند و به قطب‌های گردشگری سر می‌زند واقعا مسحور تمدن ایران عزیز و بزرگ ما قرار می‌گیرد و جهانیان می‌بینند که این ملت، بیش از هفت هزار سال سابقه تاریخی دارد و آثار تمدن آن در سرزمین ما آشکار است.

روحانی گفت: در طول این هفت سال حرکت خوبی برای ثبت آثار تاریخی از یک طرف، بازگرداندن اشیای تاریخی از سوی دیگر که موفقیت بزرگ حقوقی ما بود انجام شد، همچنین زمینه برای گردشگری داخلی و خارجی را آماده کردیم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در طول هفت سال ۷۰ درصد در ساخت هتل رشد داشتیم و در زمینه جذب گردشگر از ۴ میلیون گردشگر به ۸ میلیون گردشگر رسیدیم و اگر امسال کرونا نبود حتما گردشگران بیشتری داشتیم.

گفتنی است که دوازده هتل، ۱۷ مجتمع گردشگری و اقامتی، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی و ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۱,۰۶۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۷۴۶ نفر از جمله طرح‌های حوزه گردشگری بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان، یزد و تهران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم همچنین سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان، ۴ استادیوم ورزشی در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، کازرون و ملایر و همچنین ۱۰۸ زمین ورزشی و ۲۲۰ خانه ورزش روستایی در سطح کشور افتتاح شد.

برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه وزارت ورزش و جوانان، ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47002
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن