اجتماعیتهران

افتتاح ایستگاه‌های متروی تهران، نیازمند تامین مالی

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ۱۰ ایستگاه مترویی که وعده افتتاح آن را تا پایان سال داده بودیم، درصورتی که پول باقیمانده اوراق مشارکت تا آخر این هفته برسد، تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی امام در در حاشیه مراسم بهره‌برداری از دو پست برق امیرکبیر و آزادگان در خط ۳ و 7 مترو تهران‌، در جمع خبرنگاران بیان کرد: با اتصال ۲ پست برق به شبکه برق‌رسانی خطوط سه و هفت متروی تهران، ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خطوط افزایش یافته و شرایط بهتری برای سرویس دهی قطارها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پست برق امیرکبیر که پیش از این بخشی از برق خط ۴ را تامین می کرد، با کابل‌کشی‌های لازم و انجام اقدامات تکمیلی اکنون بخش میانی خط سه را نیز پوشش خواهد داد که البته در ماه‌های گذشته پست برق فشار نوبنیاد در بخش شمالی خط ۳ را نیز راه‌اندازی کرده بودیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: پست برق آزادگان که در منطقه قلعه‌مرغی قرار دارد، ۹ ایستگاه در بخش جنوبی خط سه از ایستگاه آزادگان تا چهار راه ولیعصر (عج) و همچنین هشت ایستگاه در بخش میانی خط هفت مولوی تا نواب را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدارسازی جریان برق در این خطوط شرایط مطمئن‌تری برای سرویس‌دهی قطارها ایجاد خوهاد کرد.

وی تاکید کرد:‌ تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست‌های برق توسط شرکت های ایرانی و با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا احداث و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص دلایل تاخیر رونمایی از قطار ملی گفت:‌ قرار بود این قطار ملی با سه واگن در روز ۲۱ بهمن راه‌اندازی شود که با هماهنگی‌های انجام شده، تصمیم گرفته شد که این قطار ملی با هفت واگن راه‌اندازی شود که این اتفاق تا اواخر اسفندماه روی خواهد داد.

به گفته وی، در این طرح تمامی توان مهندسی کشور بکار گرفته شده که در تمام کلانشهرهای دنیا قطارهای سه تا پنج واگنه است که در تهران قطارهای هفت واگنه استفاده می‌شود و با توان بالای دانش فنی و مهندسین کشور قطار ملی با سه واگن طراحی و قرار شد در اواخر اسفند این قطار ملی با هفت واگن رونمایی شود.

وی همچنین درباره افتتاح ایستگاه جدید نیز گفت: تاخیر در واریزی پول اوراق مشارکت موجب تاخیر در افتتاح ایستگاه‌ها در خطوط ۶ و ۷ و همچنین ایستگاه اقدسیه در خط سه متروی تهران شد.

امام خاطرنشان کرد: از یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هنوز باقی و به دست ما نرسیده، اما با تمام توان تلاش داریم که ۱۰ ایستگاه تا پایان امسال افتتاح کنیم.

به گفته وی، ایستگاه مترو شهید محلاتی یا همان دروازه دولاب در خط هفت مترو، اوایل اسفندماه برنامه‌ریزی شده که افتتاح شود و پس از آن نیز ایستگاه متروی میدان قیام آن هم در خط هفت را در دستور کار قرار داریم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد:‌ ۶ ایستگاه نیز در فاز دوم خط ۶ در حال تکمیل است که کارهای ساختمانی در مراحل تکمیلی است اما بخش تجهیزاتی این ایستگاه ها در حال انجام شدن است.

به گفته وی، ایستگاه اقدسیه نیز در خط سه در حال تکمیل شدن است که با افتتاح این ایستگاه پرونده خط سه مترو تهران بسته می شود.

امام خاطرنشان کرد: افتتاح این ایستگاه ها بستگی به واریز ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دارد که اگر این پول هرچه زودتر واریز شود، قطعا تعداد ایستگاه های بیشتری در خطوط مترو تهران افتتاح خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63611
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن