ورزشی

استقلال فکری به تحول نیاز دارد یا حمایت؟

تیم استقلال در حالی که در صدر جدول رده‌بندی لیگ بیستم قرار دارد که نمایش مطلوبی نداشته است. می‌توان گفت نتایج بازی‌های استقلال فکری نتیجه یک استراتژی حرفه‌ای و بازی زیبا نیست. به همین خاطر هواداران از عملکرد تیم رضایت ندارند. نقطه ضعف این تیم گرچه بیشتر در خط دفاعی نمایان است ولی در واقع بازیکنان تعامل خوبی با یکدیگر ندارند.

ش تفاهم آنلاین، جایگاه تیم استقلال در رده‌بندی نیم فصل اول لیگ بیستم بد نیست ولی تقریباً همه از این تیم ناراضی هستند. بازیکنان از شرایط باشگاه، هواداران از سبک بازی و محمود فکری از نداشته‌ها اعلام نارضایتی می‌کنند.

در نتیجه عملکرد استقلال در لیگ بیستم ترکیبی ناموزون و آشفته است که در حد نام و آوازه استقلال نیست. در حالی که نیم فصل اول لیگ رو به پایان است هنوز سبک بازی و استراتژی محمود فکری روشن نیست. ظاهراً او هنوز تسلط کافی بر مجموعه نداشته و در انتخاب افراد سردرگم است.

این سردرگمی گرچه گاه نتایج قابل قبولی داشته ولی گاه مانند آنچه در مقابل سپاهان رخ داد یک شکست تمام عیار است. این آشفتگی در رفتار و عملکرد بازیکنان هم نمایان است.

ایجاد حواشی از مسائل داخلی تیم که در روزهای اخیر توسط بازیکنان ایجاد شد از دیگر اتفاقات عجیب در این تیم بود. مسائلی بی‌اهمیتی از مشکلات تیم رسانه‌ای شده که نتیجه‌ای جز بر هم زدن تمرکز بازیکنان و ایجاد حاشیه برای تیم نداشت.

چرا محمود فکری استراتژی مشخصی ندارد؟

شرایط امروز استقلال کمی پیچیده شده است. استقلال فکری تیمی است که خوب نتیجه گرفته بدون اینکه خوب بازی کند. به همین خاطر بسیاری از هواداران نتایج به دست آمده را حاصل خوش‌شانسی، مهارت‌های انفرادی بازیکنان و حتی اشتباهات حریفان می‌دانند.

در نتیجه حتی رتبه مطلوب این تیم در جدول رده‌بندی نتوانسته رضایت هواداران را جلب نماید. نکته مهم این است که این تیم در ترکیب خود ستاره‌های درخشانی مثل مهدی قائدی، وریا غفوری و ارسلان مطهری را در اختیار دارد و بر روی نیمکت هم کادر نام آشنایی در کنار محمود فکری قرار دارد.

ولی ظاهراً مجموع این عوامل نتوانسته محمود فکری را در شناخت بازیکنان و اتخاذ تصمیمات مناسب یاری کند. حتی شاید تعدد نفرات در کنار محمود فکری شرایط را برای او دشوارتر کرده و نتیجه آن تصمیمات آشفته‌ای است که برای چینش تیم و استراتژی بازی اتخاذ می‌شود.

چرا استقلال در کسب رضایت هواداران ناموفق است؟

نقطه ضعف استقلال فکری

روشن است که خط دفاعی مهمترین نقطه ضعف استقلال است. بسیاری از شکست‌های تیم نتیجه اشتباهات بازیکنان خط دفاعی است.

اما حتی در سایر بخش‌ها نیز بازیکنان تسلط کافی بر بازی ندارند. از لحاظ فنی بازیکنان شناخت مطلوبی از یکدیگر ندارند و اکثراً توپ را بی‌هدف رها می‌کنند.

در واقع نتایج کسب شده حاصل خلاقیت و کیفیت فردی بازیکنانی چون مهدی قائدی است. چون ظاهراً محمود فکری هنوز نتوانسته ترکیب آرمانی استقلال که در آن تمام بازیکنان با یکدیگر هماهنگ باشند را پیدا کند.

در نتیجه وقتی با یک ترکیب خاص نتیجه کسب می‌کند بازی بعدی نیز بدون توجه به سبک بازی حریف از همان ترکیب قبلی استفاده می‌کند. این گونه است که گاهی شانس با او یار می‌شود و نتیجه می‌گیرد و گاه چنان شکست می‌خورد که هیچ کس نمی‌تواند از او دفاع کند.

آشفتگی کادر فنی استقلال در تعویض‌های این تیم هم نمایان است. تعویض گزینه اختیاری مربیان برای بهبود شرایط تیم است. در حالی که برخی تعویض‌های فکری هیچ تأثیری در بهبود شرایط تیم در آن بازی ندارد. برخی نکات مثل فشار روانی بر روی بازیکنان جوان و تازه‌وارد نیز لحاظ نمی‌شود تا در نهایت اشتباهات مهلکی آبروی تیم را بر باد دهد.

خلاصه اینکه شرح وظایف بازیکنان استقلال در تیم مشخص نیست و بازیکنان نمی‌توانند در زمین تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند. در حالی که هواداران، انتظار یک بازی زیبا، حرفه‌ای و هدفمند در خور نام و اعتبار تیم استقلال را دارند.

این انتظارات بر خلاف شایعات مطرح شده لزوماً به معنای تعویض سرمربی نیست. شاید تنها کمی حمایت روحی و روانی هم از مربی و هم از بازیکنان بتواند آنها را در تعامل بهتر با یکدیگر و نمایش بهتر در زمین یاری کند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64093
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن