استان هاخراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت :خراسان جنوبی الگوی دیگر مناطق کشور در اجرای ایستگاه های فرستنده دیجیتال

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی، الگوی مناسبی برای دیگر مناطق کشور در اجرای ایستگاه های فرستنده دیجیتال بوده است.

رضا بهنام -خراسان جنوبی – معتمدیان در مراسم افتتاح ایستگاه فرستنده دیجیتال روستای خزان با بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: اوایل سال ۹۸ و در جریان حضور معاون فنی سازمان صدا و سیمای کشور در استان، تفاهم نامه ای به منظور ارتقاء ضریب نفوذ دیجیتال در خراسان جنوبی منعقد شد.

وی ادامه داد: طی این تفاهم نامه مقرر شد با مشارکت استانداری و سازمان صدا و سیما، پروژه های ایجاد و راه اندازی ایستگاه های دیجیتال شتاب گیرد.

استاندار تصریح کرد: اقداماتی که در راستای این تفاهم نامه اجرایی شد، در نوع خود در کشور بی سابقه می باشد.

معتمدیان افزود: تجربه موفق استان در اجرای پروژه ها به صورت مشارکتی، به لحاظ سرعت اجرای کار و تعداد ایستگاه ها، الگوی دیگر استان ها شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۷-۸ استان دیگر نیز تفاهم نامه هایی با سازمان صدا و سیما امضا شده تا عقب افتادگی های دیجیتال جبران گردد.

استاندار تأکید کرد: این تفاهم نامه سبب شد در کمتر از ۱۵-۱۶ ماه، به اندازه دو برابر تمام ایستگاه هایی که از ابتدای کار تا پایان سال ۹۷ ایجاد شده بود، در سطح استان، اجرا شود.

معتمدیان گفت: امروز و با افتتاح یکصد و بیست و نهمین ایستگاه، ضریب نفوذ دیجیتال در استان به ۹۴.۵ درصد رسیده است.

وی افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، ضریب نفوذ دیجیتال استان در هفته دولت به میانگین کشوری و ۹۶.۵ درصد می رسد.

به گفته وی؛ برای اجرای پروژه های دیجیتال استان از ظرفیت قرارگاه سازندگی بسیج استفاده شده است.

استاندار توجه به افزایش ضریب دیجیتال را از ضرورت ها در شرایط فعلی برشمرد و گفت: با توجه به این که بخش عمده ای از نیازهای آموزشی دانش آموزان در شرایط موجود از طریق شبکه های آموزشی رفع می شود، لذا توسعه این زیرساخت از ضرورت هاست.

معتمدیان خاطرنشان کرد: با راه اندازی این ۱۵ ایستگاه دیجیتال در دهه امامت و ولایت، نیازهای آموزشی دانش آموزان در ۲۸ روستای استان برطرف می شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن