استان هاخراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:تلاش مدیران برای افزایش سهم استان از اعتبارات بودجه1400

تفاهم آنلاین- استاندار خراسان جنوبی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست برای افزایش سهم استان از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش کنند.

رضا بهنام -خراسان جنوبی-معتمدیان با اعلام این مطلب در چهارمین جلسه برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با توجه به این که در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۰ هستیم لذا از مدیران انتظار می رود با تلاش و جدیت هر چه بیشتر نسبت به افزایش سهم استان از اعتبارات سال آینده اقدام نمایند.
وی متذکر شد: از دستگاه ها انتظار داریم چنانچه برای اجرای پروژه ای نیاز به اخذ مجوز دارند، اعلام نمایند تا از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه های مربوطه، مقدمات کار فراهم گردد و پروژه ها ردیف دار شوند.
در اختصاص اعتبار در بودجه است.
استاندار تأکید کرد: با عنایت دولت در سال جاری در اعتبارات نقدی تخصیص یافته ، به نسبت سال گذشته شرایط خوبی داشتیم و این اعتبارات بر اساس اولویت های تعیین شده به حساب دستگاه ها واریز خواهد شد.
معتمدیان تصریح نمود:تلاش ما بر این است که پروژه هایی که در دهه فجر و نهایت تا پایان سال تکمیل می شوند، تخصیص بیشتری داشته باشند، بنابراین مدیران می بایست پروژه هایی که قابلیت اتمام تا پایان سال دارند را به معاونت عمرانی استانداری معرفی نمایند.
وی با بیان این که ۸۵ درصد اعتبارات در قالب ردیف های ملی دیده شده اند، گفت: دستگاه های اجرایی استان توانستند با پیگیری های مجدانه خود، چندین برابر ردیف استانی از محل ردیف ملی، اعتبار جذب نمایند که این اقدام در نوع خود بی سابقه بود.
به گفته وی؛ انتظار این است که مدیران با استفاده از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه ها ، امسال هم سهم استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند تا تکمیل پروژه های نیمه تمام سرعت گیرد.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از اقدامات بی سابقه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث احداث واحدهای مسکونی روستایی در سال گذشته، گفت: تأمین زیرساخت های آب، برق و گاز در برخی از این واحدها با موانعی همراه است که می بایست دستگاه های خدمات رسان هر چه سریعتر نسبت به رفع آنها همت گمارند تا مردم مشکلی نداشته باشند.
معتمدیان به مشکل محدودیت زمین در بخش عمده ای از روستاهای استان اشاره کرد و گفت: با وجود گستردگی استان، این که پروژه هایی به دلیل نبود زمین متوقف شوند، اصلاً قابل قبول نیست و با سیاست های دولت و استان در تحقق مهاجرت معکوس منافات دارد، بنابراین از بنیاد مسکن و منابع طبیعی انتظار می رود، با تغییر رویکردها نسبت به الحاق زمین به روستاها اقدام نمایند تا در هیچ روستایی مشکل زمین نداشته باشیم.
به گفته وی؛ سال گذشته پروژه هایی همچون احداث مسکن روستایی، نصب نیروگاه های خورشیدی و … راهکارهایی بود که مهاجرت معکوس را به همراه داشت.
استاندار در ادامه به ظرفیت خیرین مسکن ساز در پر کردن خلأهای موجود در روستاهای با جمعیت پایین اشاره کرد و گفت: در راستای بهره برداری از توان نهادهای حاکمیتی، طرح های خوبی در قالب اسناد توسعه شهرستان های نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی و همچنین بودجه های دستگاه های معین تجربه های موفقی رقم خورد و در خیلی از شاخص ها، جایگاه استان را ارتقاء داد.
معتمدیان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در عمل به تعهدات خود در تفاهم نامه ها جدی تر باشند تا روند اجرای کارها شتاب گیرد.
وی به تأثیر حضور نهادهای حاکمیتی در افزایش سهم اعتبارات استان اشاره کرد و تصریح نمود: این اعتبارات که در پروژه های عمرانی هزینه شده، نقش مؤثری در تحولات شهرستان های مرزی داشته است.
شایان ذکر است: چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور همه دستگاه های اجرایی برگزار شد، با سه دستور کار بررسی و تصویب اولویت های پژوهشی استان مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و ارائه گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان درخصوص اعتبارات ملی و تخصیص دریافتی سال جاری و نحوه هزینه کرد آن همراه بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45888

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن