اقتصادی

ارتباط خطوط هوشمند با کسب و کارهای آنلاین

مصطفی یحیائی – ارشد علوم ارتباطات

کسب درآمد با شماره های هوشمند می تواند منبع درآمد سرشاری برای برخی افراد، شرکت ها و حتی سایت های اینترنتی قلمداد شود. کسب و کار آنلاین با خطوط هوشمند از آن دسته از مشاغلی هست که احتمالا عده ای کمی از افراد از وجود آن مطلع اند. شماره های هوشمند همان شماره هایی با پیش شماره ی 0909 هستند که شرکت مخابرات در اختیار علاقمندان به ارائه خدمات کسب و کار مشاوره ای در حوزه های مختلف قرار می دهد.

شاید خطوط هوشمند را اکثر ما بشناسیم ، اما آنکه ارتباط این خطوط هوشمند با کسب و کارهای آنلاین به چه صورت است ، آگاهی زیادی نداریم. این خطوط که با سه شماره 0909 شروع می شوند ، سرویس های مختلفی را شامل شده که می تواند بستری برای انواع کسب و کارهای آنلاین محسوب شود.

اما سئوال اصلی اینجاست که اگر این حوزه می تواند یک بستر مناسب برای فعالیت های کارآفرینی، آن هم از نوع فریلنسری باشد، چگونه می توان از مزایای آن بهره مند شد. یکی از فواید درآمدزای استفاده از خطوط هوشمند را می توان ارائه ی مشاوره تلفنی در حوزه های مختلف از جمله حوزه های حقوقی، پزشکی، فنی و …بر شمرد. خطوط هوشمند دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان ها نظیر هواشناسی ، هواپیمایی، اخبار ورزشی و … را بسیار سهل  و آسان می نماید. مزایای دیگری از جمله امکان برقراری تماس از تمام نقاط کشور و همچنین امکان برقراری سرویس مشاوره همزمان بر روی تلفن ثابت می باشد.

درآمدزایی از طریق پاسخگویی تلفنی و ارائه مشاوره های تخصصی می تواند موضوع جذابی در کسب و کارهای خانگی باشد. البته شایان ذکر است که دریافت این شماره، نیاز به طی مراحل قانونی و همچنین داشتن شرایطی برای دریافت کننده حقیقی یا حقوقی می باشد.

حتما شما هم تاکنون در زمینه های مختلف با این شماره ها آشنا شده اید و در تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی خدماتی را دیده اید که با پیش شماره های هوشمند آغاز می شود. سامانه قصه گوی تلفنی، کمک رایانه و… مثال هایی از این سیستم هستند. شما می توانید خدمات تخصصی و عمومی متعددی را توسط این خطوط ارائه دهید. از فال حافظ ، سیستم قصه گو و پخش جوک و لطیفه و برگزاری انواع مسابقات تلفنی گرفته تا حیطه های تخصصی تری چون انواع مشاوره ها از شغلی و کسب و کار گرفته تا پزشکی ، تحصیلی و حتی املاک و … که می تواند در حوزه های ابتکاری توسط شما حتی برای اولین بار مطرح شود. حتی از این شیوه می توان در زمینه رفع ایرادات فنی لوازم و وسایل به ویژه کامپیوترها استفاده نمود و کاربران بابت تماس با شرکت های مرتبط ، هزینه تماس را پرداخت می کنند و از سویی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری خود را مرتفع نمایند.

بطور مثال حتی می توان در حیطه ی تعمیرات لوازم خانگی هم وارد شد. اغلب اوقات مشکل یک دستگاه لوازم خانگی و برقی به حدی کوچک است که با یک تعمیر جزئی قابل حل می باشد، ولی به این خاطر که مشتریان، علمی در این رابطه ندارند ، ناچار می شوند دستگاه را با خود تا تعمیرگاه ببرند و یا از تعمیرکار بخواهند که به منزل آنها مراجعه کند.اینجاست که گرفتن یک مشاوره ی تلفنی با خطوط هوشمند کارساز است و می توان از این طریق یک تعمیرگاه آنلاین و سیار داشت.

اما درآمدزایی با این خطوط به چه شکل است؟ هزینه تماس با این خطوط به صورت دقیقه ای یا بر اساس هر تماس محاسبه می گردد و برای هر دقیقه مکالمه با هر یک تماس با این خطوط یک مبلغ معین که بر اساس نوع خدمت و توافق با مخابرات می باشد که از شخص تماس گیرنده دریافت می گردد. درباره ی میزان سوددهی آن هم قرارداد ثابتی میان مخابرات و صاحب خط وجود دارد که شامل هشتاد درصد درآمد به جیب صاحب خط می رود و  بیست درصد مابقی سهم مخابرات خواهد شد. هزینه های این خطوط نیز بصورت پس دریافت بر روی قبض های کاربران شخص تماس گیرنده دریافت می گردد.

یادتان باشد ، باید در کسب و کارتان بروز باشید وگرنه محکوم به شکسست خواهید بود. با وجود این حجم از تکنولوژی‌ های ارتباطی به حوزه های مختلف مدرنیته ورود نمایید تا از گردونه ی رقبا عقب نمانید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91325
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن