اجتماعی

داعش ۹ نفر را در عراق ربود

در ادامه تحرکات خرابکارانه هسته های مخفی داعش در عراق این گروهک در ۳ منطقه مختلف این کشور دست به آدم ربایی زد.

به گزارش تفاهم آنلاین از بغداد منابع امنیتی عراق گزارش دادند که سه کشاورز روز گذشته در استان صلاح الدین توسط عناصر داعش ربوده شدند.

این سه کشاورز که دو نفرشان برادر بودند به مقصد نامعلومی منتقل شدند اما پس از ۲۴ ساعت، ساعتی پیش یک تن از آنها توسط نیروهای بسیج مردمی عراق از دست تروریست ها آزاد شد.

همچنین بر اساس اعلام رسانه های محلی روز گذشته “یک گروه مسلح با لباس نظامی” سه نفر دیگر را در استان دیالی ربودند .

نیروهای امنیتی ساعتی پس از وقوع این اتفاق به جستجوی آنها پرداختند؛ در ساعات انتهایی شب، اخباری از کشتن ۲ نفر به دلیل شیعه بودنشان منتشر شد.

دیالی هر از چند گاه شاهد آدم ربایی تروریستی توسط عناصر داعش و گروه های مرتبط با آن است.

برخی مناطق استان دیالی به دلیل ناهموار بودن سطح آن و مساحت وسیع یکی از مناطق “داغ امنیتی” است که طی سالهای گذشته شاهد حملات مداوم و حوادث امنیتی بوده است.

تروریست های داعش همچنین ۳ نفر از جمله یک زن را در غرب استان بغداد ربودند که هنوز از آنها اطلاعی در دست نیست.

در همین رهگذر شمال استان بغداد مخصوصا منطقه طارمیه که ورودی این استان از استانهای صلاح الدین و دیالی محسوب می شود بطور مداوم صحنه درگیری ارتش و الحشدالشعبی با هسته های مخفی تروریست هاست.

گروهک تروریستی داعش که اکنون در عراق بصورت پراکنده و نقطه ای عملیات های خرابکارانه خود را انجام می دهد؛ به علت قطع منابع مالی و کمبود بودجه روی به آدم ربایی و اخاذی از خانواده های ربوده شدگان آورده است.

استان های دیالی، صلاح الدین و الانبار از مناطقی است که علی رغم اعلام کنترل نیروهای امنیتی بر آنها و پایان حضور داعش؛ تا حد زیادی مرکز گروهک تروریستی داعش هستند.

این در حالیست که اشغالگران آمریکایی که ادعای مبارزه با داعش را دارند در این استانها حضور پررنگی دارند.

سلول های خفته داعش هنوز منتظر فرصت هایی برای اجرای برنامه ها و حملات خاص هستند که بر غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق تأثیر می گذارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66717
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن