خراسان جنوبی

احیای 26 واحد معدنی در خراسان جنوبی

تفاهم آنلاین -خراسان جنوبی-رضا بهنام : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد 26 معدن استان احیا شده اند.
علیرضا عباس زاده در شورای معادن استان بیان داشت: طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال اجراست و در این راستا از ابتدای سال جاری 26 معدن در خراسان جنوبی احیا شده و به چرخه فعالیت برگشته اند.
وی با اشاره به راکد بودن بیش از 300 واحد معدنی در استان، افزود: این واحدها باید یا فعال شوند و یا مشمول ماده 20 شده و با باطل شدن پروانه بهره برداری آنها، از طریق مزایده واگذار شوند.
معاون استاندار متذکر شد: 419 واحد معدنی هم آمار میزان استخراج خود را در سامانه ثبت نکرده اند که این واحدها نیز باید تعیین تکلیف شوند و حقوق دولتی را پرداخت کنند.
عباس زاده خاطر نشان کرد: دبیرخانه شورای معادن استان باید برای تعیین تکلیف 909 واحد معدنی دیگر موجود در خراسان جنوبی اقدام لازم را انجام دهد تا وضعیت آنها به خوبی مشخص شود که آیا پروانه این واحدهای باید تمدید شود،یا قابلیت بهره برداری را دارند و یا باید مشمول ماده 20 شوند.
مدیر اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس شرکت تهیه و تولید امور معدنی ایران هم در این جلسه گفت: از مجموع 752 معدن خراسان جنوبی ، 319 معدن راکد هستند.
عباس جرجانی تصریح کرد: از 752 معدن موجود در خراسان جنوبی، 94 واحد، معدن فلزی اند و از این تعداد ، 65 واحد فعال و 29 واحد غیر فعال هستند.
وی با اشاره به وجود 393 معدن غیر فلزی در استان، افزود: از این تعداد،270 واحد فعال و 123 معدن هم غیر فعالند و از 170 واحد معدنی سنگ تزئینی هم 103 واحد فعال و 67 واحد غیر فعال هستند.
به گفته وی؛ از 95 واحد معدنی مصالح ساختمانی خراسان جنوبی هم 66 واحد فعال و 29 واحد غیر فعالند و در مجموع از 752 معدن موجود در استان ، 504 واحد فعال و 248 واحد معدنی غیر فعال هستند.
مدیر اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس شرکت تهیه و تولید امور معدنی ایران با اشاره به اینکه طرح پایش معادن خراسان جنوبی از هفته آینده شروع می شود، خاطر نشان کرد: در سال جاری باید یکصد معدن خراسان جنوبی تعیین تکلیف و 46 واحد هم احیا شوند که در شش ماهه ابتدای سال جاری 26 معدن استان فعال شده اند و 319 معدن راکد در خراسان جنوبی وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.
جرجانی ادامه داد: هزار و 427 محدوده مزایده ای در استان داریم که برای 518 مورد آنها مزایده برگزار شده است.
وی با بیان اینکه از نظر برگزاری مزایده برای محدوده های معدنی، خراسان جنوبی و اصفهان در کشور، رکورد دارند، تصریح کرد: باید زیرساخت های مورد نیاز معادن خراسان جنوبی به ما اعلام شود تا در راستای اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس ، اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100336
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن