اجتماعیتهران

احداث مخازن آب اضطراری در تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث مخازن آب اضطراری در تهران خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مجتبی یزدانی در نشستی که پیرامون حل موضوعات شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، احداث مخازن آب اضطراری جهت استفاده در مواقع بحرانی در بوستان‌های مناطق 22 گانه و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجرا است.

وی بیان کرد: پس از جانمایی‌های لازم، 25 نقطه در بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون عملیات احداث 17 مخزن با پیشرفت بالای 90 درصدی در حال انجام می‌باشد و عملیات احداث مخازن دیگر نیز با پیشرفت کمی همراه است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: در جهت تسریع در پیشرفت فیزیکی احداث مخازن آب اضطراری کمیته‌ای متشکل از شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان تهران تشکیل شود.

یزدانی به عملیات جانمایی و احداث شیرهای هیدرانت سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: تاکنون 8700 شیرهیدرانت در سطح مناطق 22 گانه احداث شده است و 2000 شیر هیدرانت دیگر نیز در حال احداث است و مجموعا این تعداد باید به 12800 شیر هیدرانت افزایش یابد و باید هر محدوده از سطح شهر تهران دارای شیر هیدرانت باشد که در مواقع لزوم و بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضا بختیاری-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این جلسه با ذکر این نکته که اولویت ما برای احداث مخازن آب اضطراری، بوستان‌ها و بیمارستان‌ها بوده است، گفت: تعدادی از این مخازن جهت بهره‌برداری آماده افتتاح است و همزمان عملیات کلنگ‌زنی 70 مخزن دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: احداث مخازن آب اضطراری برای مواقع بحرانی از اقدامات ماندگار محسوب می‌شود و با این اقدام، مدل جدیدی از تهیه آب اضطراری در کلانشهر تهران به وجود آوردیم که می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64017
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن