البرز

احداث ایستگاه‌های اتوبوس چندمنظوره در هشتگرد

ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه چندمنظوره درشهر جدید هشتگرد احداث می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، با انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی، ساماندهی و احداث ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه چندمنظوره شامل کیوسک مطبوعاتی، سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز بانکی ، ایستگاه فرهنگ و هنر در شهر جدید هشتگرد وارد فاز اجرایی گردید.

ساماندهی ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس و کیوسک‌های سطح شهر با اجرای طرح بازنگری، احداث و جانمایی 36 ایستگاه چندمنظوره دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی، فضاهای خدماتی، کیوسک‌های مطبوعاتی متحدالشکل انجام می‌شود.

13 نقطه از ایستگاه‌های فوق مجهز به دستگاه خودپرداز بانکی ATM بوده، 3 ایستگاه واقع در میدان‌های شهرداری، امام خمینی(ره) و مادر نیز دارای سرویس بهداشتی خواهند بود.

این 36 ایستگاه مکانیزه در 3 فاز اجرایی که هر کدام شامل جانمایی 12 ایستگاه می‌باشد با زمان اجرای 6 ماه برای هر فاز اجرایی خواهد شد. فاز اول این پروژه از اول اسفندماه سال جاری آغاز و در شهریور ماه سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است؛ با توجه به تعدد طرح و شکل سازه ایستگاه‌های اتوبوس در شهر و درنظر گرفتن بعد سیما و منظر شهری، معیوب شدن برخی از سازه‌های پیشین، فرسودگی سازه، طراحی نامناسب و… ایستگاه‌های مذکور به درخواست شهروندان و بر اساس نظریه‌های کارشناسان ذیربط و بررسی‌های مسئولین این حوزه جانمایی و در مناطق مختلف نصب می‌شود.

گفتنی است که به غیر از 36 ایستگاه فوق، 3 ایستگاه دیگر شامل غرفه فرهنگ و هنر درفضایی بالغ بر 70 الی 100 متر مربع دارای کافه کتاب، بخش ویژه آموزش‌های شهروندی، آموزش‌های هنری، خط، موسیقی و… اجرایی خواهد شد.

با راه‌اندازی ایستگاه‌های مورد نظر، افزایش دستگاه ATM در سطح شهر و راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی عمومی در نقاط مختلف شهری بخش مهمی از مشکلات ایستگاه‌های اتوبوس در مواقع گرما و سرما برطرف گشته، دسترسی شهروندان به امکانات بانکی افزایش یافته و درنهایت شاهد رفع برخی از نواقص شهری و افزایش رضایت شهروندی در این زمینه باشیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64586
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن