ورزشی

اینفوگرافیک/ آمار ضعیف خارجی‌های پرسپولیس در یک دهه اخیر!

بررسی آمار بازیکنان خارجی پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد این باشگاه در این سال‌ها بازیکنان خارجی با کیفیتی جذب نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر باشگاه پرسپولیس سعی داشته با جذب بازیکنان خارجی، تیم خود را از نظر فنی تقویت کند اما آمارها در این زمینه نشان می‌دهد، با وجود این که برخی خارجی‌ها تاثیر مثبتی در عملکرد فنی پرسپولیس داشته‌اند، اما بازیکنان خارجی زیادی هم بوده‌اند که شرایط فنی خوبی را نداشتند و صرفا با دریافت دستمزدهای دلاری فراوان، روی نیمکت نشسته‌اند و بعد از پایان قراردادشان ایران را ترک کرده‌اند.

استعداد بالای پرسپولیس در جذب خارجی‌های بنجل!

در این زمینه این خبرگزاری به بررسی آمار بازیکنان خارجی ۱۰ سال اخیر پرسپولیس پرداخت که این آمار نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها عملکرد قابل قبولی در جذب خارجی‌ها نداشته‌اند. بر همین اساس در ۱۰ سال اخیر، پرسپولیس ۲۶ بازیکن خارجی به خدمت گرفته که از این بین ۱۴ بازیکن در ۱۰ بازی و کم‌تر برای این تیم به میدان رفته‌اند. نکته جالب در این میان هم این است که در همین بین هم ۶ بازیکن فقط در ۵ بازی یا کم‌تر به میدان رفته‌اند!

در ۱۰ سال اخیر پرسپولیس ۱۲ مهاجم جذب کرده که اگر از میان آن‌ها گادوین منشا، جری بنگستون و لوکادیا را کنار بگذاریم، ۹ مهاجم خارجی دیگر پرسپولیس در مجموع ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند.

از زمانی که یحیی گل‌محمدی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است، این باشگاه کریستین اوساگونا، آنتونی استوکس، شرزود تمیروف، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا را به عنوان مهاجم خارجی به خدمت گرفته که از میان این ۶ مهاجم خارجی، تنها لوکادیا مهاجمی تاثیرگذاری بوده و ۵ مهاجم دیگر در مجموع  ۶ گل برای این تیم به ثمر رسانده‌اند.

انتخاب‌های ضعیف یحیی در زمینه بازیکن خارجی

از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی این روزها در حال تماشای فیلم‌های مرتبط به چند مهاجم خارجی است تا از میان آن‌ها گزینه جدیدی را به باشگاه پرسپولیس معرفی کند و بتواند برای فصل جدید خط حمله تیمش را تقویت کند اما سابقه نشان داده که او و مشاورانش انتخاب‌های خوبی در این زمینه نداشته است. با این حال هواداران پرسپولیس باید امیدوار باشند این بار سرمربی تیم‌شان مهاجمی تاثیرگذار را به باشگاه پرسپولیس معرفی کند تا بعد از جذب او دیگر شاهد حرف و حدیث‌های فراوان درباره دلایل جذب آنها نباشیم.

 

جذب بازیکن های خارجی
جذب بازیکن های خارجی
جذب بازیکن های خارجی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=96435
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن