یادداشت

آقای استاندار ، با خودکار قرمز می نویسم ؛ باید مراقب نفوذی ها بود!

رهبر معظم انقلاب اسلامی در 4 آبان ماه سال 1394 طی سخنانی در جمع فرماندهان گردان های بسیج فرمودند:
“نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دم و دستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهره ی آرایش شده، بزک شده، با ماسک در مجموعه ی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالی که او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کم اهمیت ترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض می کند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم گیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا موثری انجام بدهید، اگرچنانچه این حرکت را این جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می آید کاری میکند که شما حرکت را این جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم سازی. در همه ی دستگاه ها سابقه هم دارد…”

با توجه به درخواست دکترعباسی استاندار گیلان مبنی ارسال گزارش ها با خودکار قرمز برای ایشان، به عنوان یک وظیفه شرعی و انقلابی در خصوص نفوذ افراد فرصت طلب در دستگاه مدیریتی استان به عنوان یکی از مهم ترین مصادیق فساد، نکاتی را مطرح کنم :
۱- اولین اقدام مدیریتی وزیر ورزش و جوانان، تغییر مدیرکل حوزه وزارتی اش بود که با واکنش تند پدرخوانده ورزش گیلان مواجه شد. برای خیلی ها این سوال پیش آمد که تغییر مدیرکل دفتر وزیر چه ربطی به پدرخوانده ورزش استان دارد که وی قلم بردارد و علیه وزیر و بذرپاش بنویسد؟؟؟پاسخ مشخص است پدرخوانده ورزش گیلان تاکنون از طریق روابطی که در وزارتخانه داشت و به ویژه از طریق رییس دفتر برکنارشده وزیر، هم در سطح ستاد روابط خود را حفظ می کرد و هم بر ورزش استان و بعضأ کشور حکومت می نمود و اصولا مدیران کل ورزش و جوانان استان گیلان و بعضی فدراسیون ها طی سال های اخیر، گمارده پدرخوانده بوده و آنان ناچار بودند از وی تبعیت کنند.
۲- وقتی هنوز هیچ برنامه ای از سوی استاندار جدید گیلان برای حل مشکلات انباشته استان ارایه نشده اما ایشان جلسه ای برای میزبانی مسابقات کشورهای عضو اکو برگزار می کند و اتفاقا پدرخوانده ورزش گیلان هم عضو ان جلسه است!!!!و یا مدیر سابق ورزش که به اتهام فساد مالی بازداشت و پرونده اش باز است در یکی از فدراسیون ها مسئولیت می گیرد و یا منطقه آزاد انزلی محل تاخت و تاز عوانل پدرخوانده ورزش است به این مفهوم است که مافیای ورزش کارش را بلد است و می داند چگونه نفوذ کند و خودش را بر نظام سیاست گذاری تحمیل نماید!!!!!!!!
۳- معتقدم استاندار گیلان برای تغییر مدیران ناکارامد و ضعیف استان ، مصمم است آما انتظار می رود که اجازه ندهند این اولویت ها تحت تاثیر لابی و اعمال فشار و توصیه ها و نفوذی ها تغییر کند . من به اعتبار این که بیش از سی سال در ورزش استان بوده ام و بیش از 80 یادداشت در باره مشکلات ورزش استان نوشته و منتشر کرده ام ، بر این باورم که مدیرکل ورزش و جوانان بایستی به سرعت تغییر کند تا عوارض حضور وی که به تحقیر ورزش استان منجر شده ، کاهش یابد .
۴- استاندار گیلان نمی تواند با وجود مدیران باندباز و رانتی و ضعیف و ناکارآمد به توسعه گیلان کمک کند؛ از ایشان انتظار می رود زمان را از دست ندهند و با سرعت بخشیدن به تغییرات مدیریتی، به تقویت فضای امیدی که در جامعه با انتخاب آیت الله رئیسی به وجود آمده ، همت گمارند.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78340
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن